Strateg till äldreförvaltningen

Strateg till äldreförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.



Äldreförvaltningen har cirka 150 medarbetare och är indelad i tre avdelningar; administrativa
avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour.

Avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor med ca 50 medarbetare är indelad i fem team; myndighetsutövning och planering, uppföljning, digitalisering, utbildning samt hälso- och sjukvård.

Nu söker vi en driven strateg med omfattande erfarenhet och kunskap om äldreomsorg till team myndighetsutövning och planering.

På äldreförvaltningen får du möjlighet till ett stimulerande, utvecklande och omväxlande arbete där du är delaktig i kvalitetsutvecklingen av stadens äldreomsorg.

Din roll som strateg
Som strateg har du en central roll i förvaltningens arbete med strategiska frågor inom äldreomsorgen. Dina arbetsuppgifter kan bl.a. omfatta frågor inom myndighetsutövning, upphandling, planering och uppföljning inom äldreomsorgen, men även andra sakfrågor kan bli aktuella.

- I uppdraget ingår att utarbeta strategiska dokument såsom riktlinjer och tillämpningsanvisningar
- genomföra kvalificerade utredningar, svara på motioner, skrivelser och remisser från statliga
utredningar samt bereda tjänsteutlåtanden till äldrenämnden
- ansvara för vissa ämnesområden och uppdrag kopplat till dem
- driva utvecklingsarbeten och leda projekt
- planera och organisera utbildningar, föreläsningar, nätverk eller konferenser
- samverka i projekt och nätverk med interna och externa parter
- representera förvaltningen i olika arbetsgrupper och nätverk.

Du följer aktivt utvecklingen inom äldreomsorgen såväl lokalt och regionalt som nationellt.

Din kompetens och erfarenhet 
Vi söker dig som har:

- relevant högskoleutbildning gärna med inriktning mot äldreomsorg
- gedigen och relevant kunskap och erfarenhet inom äldreomsorg
- erfarenhet av att genomföra kvalificerade utredningar och leda utvecklingsprojekt
- erfarenhet av att skriva egna utredningar, tjänsteutlåtanden, rapporter m.m.
- erfarenhet från en politiskt styrd organisation
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har erfarenhet:

- av strategiskt arbete inom äldreomsorgen

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser.
Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya frågor och att arbeta analytiskt. På ett ansvarsfullt och självgående sätt tar du ansvar över dina arbetsuppgifter och driver dessa framåt. Du arbetar strukturerat och ser till att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och levererar resultat inom utsatt tid. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är en kommunikativ och lyhörd person som både uppskattar och har förmåga att samarbeta med andra människor, men även kan arbeta självständigt. Vidare har du en genuin känsla för service. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera svar och lösningar.

Känner du igen dig i beskrivningen samt vill ha ett arbete där du får möjlighet att ingå i ett härligt och kompetent team där alla eftersträvar att göra skillnad i stadens äldreomsorg? Tveka då inte att skicka in din ansökan. Varmt välkommen! 

Övrigt

Äldreförvaltningen erbjuder dig som anställd möjlighet till en friskvårdstimme per vecka, friskvårdsbidrag samt möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym. Vi har också flextidsavtal och möjlighet till semesterväxling.

Förvaltningskontoret är beläget i Farsta centrum i moderna och ljusa lokaler. Under 2022 kommer förvaltningskontoret och Stockholms trygghetsjour att flytta in i gemensamma lokaler nära Älvsjö station. Möjlighet finns även för visst distansarbete efter överenskommelse.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Levin, HR-konsult
08-50811728
Ann-Christine Hansson, Förvaltningsdirektör
08-50836201

Sammanfattning

Besöksadress

Storforsplan 36
None

Postadress

Storforsplan 36
Stockholm, 10664

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024