OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av offentlig upphandling? Kanske har du till och med arbetat inom det medicintekniska området? Nu söker vi en strategisk upphandlingsansvarig till Juzo Scandinavia AB, ett familjeägt företag från Tyskland!
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Juzos räkning en Strategic Bid Manager. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Juzo Scandinavia. Juzo har sitt säljkontor i Norrköping men det går bra att arbeta på, och utgå ifrån annan ort, teamleadern för säljteamet sitter exempelvis i Göteborg. Företaget säljer kompressionsprodukter till bland annat sjukhus och vårdcentraler så upphandlingarna kommer primärt att ske mot vårdinriktade verksamheter.
Juzo är måna om att få in rätt person som vill vara med långsiktigt och stärka företagets varumärke på den Sverige marknaden. De erbjuder därför attraktiva förmåner som förmånsbil, bonus och bra pensionsvillkor. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Juzos önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som strategisk upphandlare samordnar, planerar och genomför du upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling. Du kommer att ansvara för de offentliga upphandlingarna och därigenom ha nära dialoger med inköpsavdelningarna inom regionerna. Vidare ansvarar du för att bevaka och underhålla avtal, rekommendera produkter samt ta fram prislistor anpassade efter regionerna. Du arbetar även med att aktivt besöka och säkerställa att de som gör förskrivningar av kompressionsprodukter, exempelvis på vårdcentraler, har god kännedom om Juzos produkter. Du kommer till exempel att:
• Förbereda och genomföra upphandlingar
• Vara delaktig i försäljningsstrategi
• Bevaka och underhålla avtal
• Ansvara över uppföljningar
• Rapportera till huvudkontoret i Tyskland
Vi söker dig som
• Har erfarenhet av offentlig upphandling sedan tidigare då tjänsten kräver att du vet hur det går till, vilka regler som behöver följas samt hur du på ett smidigt vis kan hitta bra lösningar och erbjudanden.
• Har B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kontakt med kunder och ägare kräver det.
Vidare ser vi positivt på att du har erfarenhet av medicintekniska produkter, det är dock inget krav för tjänsten då du med ett nyfiket sinne kommer att lära dig.
Som person ser vi att du är drivande och ansvarstagande i ditt eget arbete samt att du har för vana att arbeta strukturerat för att hålla god ordning och reda. Vidare är du strategiskt lagd och duktig på att argumentera. Du vågar tänka utanför boxen och trivs i sociala sammanhang.
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Remote, eller från kontoret i Norrköping
Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lennartsson
Linnea Lindberg
Tobias Nilsson
Moa Markgren
Linnea Lindberg
Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner
Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson
Sara Gagner