OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Hedin Mobility Group som koncern växer snabbt inom både Norden och Europa och det finns ett behov av att säkerställa en enhetlig varumärkesbild gentemot marknaden gällande koncernens erbjudande. I denna för koncernen nya roll kommer du att vara en viktig del av vår koncernövergripande marknadsavdelning där du ansvarar för den strategiska utvecklingen av varumärket Hedin Mobility Group på ett europeiskt plan.
Du kommer att kliva in i en snabbväxande koncern med högt tempo på flera europeiska marknader. Koncernen har verksamhet i Skandinavien, Tyskland, Belgien, Holland och Schweiz, med ett brett tjänsteerbjudande i form av uppdrag som återförsäljare av över 30 bilmärken, hyrbilar, eftermarknadstjänster och mycket annat via dotterbolag med egna varumärken som Hedin Bil, Carplus, Bavaria Bil, Carstore, Hedin Automotive med flera. Detta skapar en stor efterfrågan på ett strategiskt fokus och en sammanhållen varumärkesstruktur – ett spännande och utmanande arbete för rätt person.
I korthet ansvarar du för:
Att Hedin Mobility Group och tillhörande dotterbolag har en tydlig varumärkesstrategi med relevanta målbilder och aktiviteter som förflyttar oss mot målet.
Att koncernens varumärkesstrategi är väl förankrad och kommunicerad i verksamheten.
Att koncernens olika verksamheter och varumärken har en tydlig koppling till moderbolaget i varumärkesfrågor och att en varumärkeshierarki utvecklas.
Att hemsidan hedinmobilitygroup.com är uppdaterad och återspeglar koncernens hela verksamhet.
Att det visuella intrycket av Hedin Mobility Group på allt ifrån profilprodukter till skyltning av bilanläggningar och webbplatser är konsekvent och i linje med strategin.
Ditt fokus ligger på Hedin Mobility Group som koncern, och du kommer behöva bygga ett starkt nätverk inom verksamheten för att förankra och entusiasmera nyckelpersoner kring varumärkesfrågan. Du kommer också arbeta tätt med både dina kollegor på marknadsavdelningen och koncernens ägare då detta är en strategiskt viktig fråga.
Vi erbjuder
Som Strategic Brand Manager för Hedin Mobility Group får du möjlighet att vara en viktig spelare i en bransch under snabb utveckling. Och därtill i en branschledande miljardkoncern med verksamhet och ambitioner långt utanför Sveriges gränser. Du rapporterar till vår Chief Marketing Officer och avdelningen du arbetar på har hög kunskap inom varumärkesfrågor, marknadsföring både online och offline, intern produktion av content och en central placering i koncernen med närhet till både ägare och respektive bolags beslutsfattare. Vår ambition är att erbjuda dig en kul och spännande arbetsmiljö med högt i tak och bra sammanhållning. Hos oss får du en strategisk och central placering i en miljardkoncern samt utrymme att utvecklas och ta dig an stora, långsiktiga projekt och verkligen se resultatet av dina insatser.
Din bakgrund
Vi söker dig som arbetat med varumärkesfrågor under en längre tid, antingen i en rådgivande roll på en byrå där du projektlett större varumärkesprojekt, eller som internt ansvarig för varumärkesfrågor. Du har en genuin förståelse kring både hur man definierar, bygger och utvecklar varumärken, men också i processen som krävs i en organisation för att nå fram både internt och externt. Du har både ett strategiskt mindset och fokus – men kombinerat med en operativ kompetens och förmåga att få saker gjorda.
Du bör kunna checka i de flesta av nedanstående:
Djup förståelse kring varumärken och varumärkesbyggande.
Erfarenhet av projektledning av varumärkesprojekt i större organisationer.
Välutvecklat strategiskt perspektiv, som kan omsättas i praktik av både dig själv och andra.
Erfarenhet av internkommunikation.
Är välstrukturerad och ser vikten av goda förberedelser i alla projekt
Har en förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa vägval och presentera handlingsalternativ för olika beslutsfattare.
Dessutom är det ett plus om du:
Är en entusiasmerande kommunikatör som kan förmedla nyttan med området.
Har erfarenhet av att via workshops eller liknande metoder inventera åsikter och insikter för att skapa intern samsyn och gemensamma prioriteringar.
Erfarenhet av arbete i CMS/verktyg för webbpublicering.
Men vi förväntar oss absolut att du:
Är en lagspelare som gillar att uträtta stordåd tillsammans med andra.
Är initiativrik och engagerad i både din egen och andras utveckling.
Vill kombinera fördelarna med att jobba på ett stort, stabilt företag – som samtidigt har en stark nybyggaranda där tillväxt och förändring hela tiden är i fokus.
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan idag!
Läs gärna mer om oss på hedinbil.se samt hedinmobilitygroup.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23