OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du spela en central roll på vår inköpsavdelning och bidra till framtidens utveckling av märkningsprodukter? Välkommen till vårt internationella bolag och spännande tillväxtresa!
Din nästa utmaning:
Här blir du en del av vårt globala team inom inköp! I nära samarbete med utvecklingsavdelningen, ser du till att rätt material beställs och att lagret är påfyllt inför nya projekt så att produktionsteamet kan göra sitt jobb och att leveranskrav uppfylls. Med målet att förbättra kvalitet och lönsamhet utvärderar och förhandlar du med leverantörer, utforskar nytt material på marknaden och planerar strategiskt dina inköp för att driva resultat och besparingsprojekt. Förutom teamet i Mölndal, kommer du även samarbeta med kollegorna på Costa Rica och närmsta chef i USA. Denna roll passar dig som är taktisk, strategisk och som trivs med att driva självständiga projekt och ta ägandeskap över dina uppgifter.
Ett axplock av dina uppgifter och ansvarsområden:
- Supporta produktion i att möta leveranskrav
- Ansvar för kundorder
- Utvärdera leverantörer gällande kvalitet, priser, servicenivå etc.
- Ansvar för leverantörsrelationer
- Sammanställa data för att identifiera möjligheter till inköp
- Stötta produktprojekt
Det här har du med dig:
- Några års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp
- Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management /Business eller annat relevant område
- Tidigare erfarenhet av MRP system, gärna SAP
- Goda kunskaper i Excel
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Om Matthews Marking Systems
Som en del av det etablerade företaget Matthews International, är vi stolta över att ha allt från utveckling och tillverkning till försäljning under ett och samma tak på vårt svenska kontor - samtidigt som vi arbetar i en global kontext. Vi jobbar mot olika typer av branscher och märker allt ifrån äggkartonger, kvalitetsmärkning på ändträ och spårbarhet på pappersbruk. Här välkomnas du in i en internationell och trivsam miljö där vi levererar både till svenska slutkunder och partners runt om i världen. Dessutom väntar en grundlig onboarding och utbildning i våra produkter, ett generöst friskvårdsbidrag, leasingcykel, flextid och kollektivavtal. För rätt person finns det såklart även stora möjligheter till utveckling inom bolaget.
Intresserad? Skicka in ditt CV på engelska, vi ser fram emot att höras!
START: Omgående
PLATS: Mölndal
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Ravan
0735005927
Ellinor Hellberg
0732047841
Philip Bendroth
0730361223