OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är en strukturerad och utvecklingsorienterad avtalsförvaltare/controller och som vill var med i den spännande utvecklingen av nordens största vatten- och avfallsbolags inköpsverksamhet. Du kommer att få arbete på en dynamisk arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag med möjlighet att utvecklas och utmanas i din profession. En del av de exploateringsprojekt vi är inkopplade i är utbyggnaden av Slussen, bygget av Mälarbanan, bygget av nya stadsdelar m.m. Utöver detta driver vi även själva flera stora projekt, såsom utbyggnaden av Henriksdals reningsverk och en ny sorteringsanläggning för matavfall i Högdalen.
Arbetsuppgifter och utmaningar
Som avtalsförvaltare/controller på inköpsenheten kommer du som främsta arbetsuppgift att planera och genomföra uppföljning av bolagets ingångna avtal i nära samarbete med verksamheten men även vara med i arbetet kring utvecklingen av enhetens arbetssätt. Inköpsenheten är i slutskedet av ett bolagsövergripande utvecklingsprojekt inom avtalsförvaltning där din medverkan i implementering, förvaltning och vidareutveckling är en viktig del av arbetet. Vidare har inköpsenheten nyligen fått ledningens förtroende för att påbörja införande av kategoristyrning vilket innebär att du kommer att vara med och bygga upp ett nytt arbetssätt tillsammans med kollegor på enheten och i verksamheten.
Du kommer inledningsvis att jobba i kategorin drift och underhåll samt verksamhetsstöd och ansvara för avtal inom vattenproduktion och avloppsrening samt it och konsulter.
Arbetet innebär att du tillsammans med kategoriledaren, upphandlare och operativa inköpare planerar kategorins upphandlingar, direktupphandlingar samt avtalshantering i syfte att göra goda affärer och hela tiden utveckla bolagets inköpsverksamhet.
Arbetet innebär primärt att analysera och följa upp organisationens avtal och inköp i syfte att säkerställa både intern och extern avtalstrohet. I rollen ingår även inköpsanalysarbete samt att följa upp interna nyckeltal. Som avtalsförvaltare/controller har du också en viktig roll i styrningen av avrop och inköp.
Ditt arbete innebär många intressanta och utvecklande samarbeten och kontakter, både internt och externt.
I din tjänst kan du komma att arbeta med känslig information och bakgrundskontroll kommer därför att genomföras.
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik, inköp eller motsvarande kunskap förvärvat på annat sätt, samt minst tre års relevant arbetslivserfarenhet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av Qlikview eller liknande verktyg och är en mycket van Excelanvändare.
Det är även meriterande ifall du har erfarenhet från offentlig sektor samt från projektledning, kategoristyrning eller inköpsanalys.
Som person har du god samarbetsförmåga, är bra på att skapa goda relationer då arbetet innebär många interna och externa kontakter, kan se helheten i ditt arbete samt är kommunikativ, strategisk, affärsmässig och mycket noggrann.
Mer om oss
Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb
Ansökan
Som en del i rekryteringsprocessen kan det bli aktuellt med arbetsprov. Bakgrundskontroll kommer att göras på slutkandidat.
Låter det intressant? Skicka då in din ansökan via extern webb senast den 6 oktober 2021.
För ytterligare information om tjänsten kontaktar du enhetschef Anette Eriksson, på tfn 08-522 122 23. Kontaktuppgifter till våra lokala fackliga representanter för Kommunal, Vision och Saco når du genom att ringa oss på 08-522 120 00.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill därför inte bli kontaktade av andra rekryteringssajter, annons- och mediesäljare.