OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter att växa! Är du en ekonom med bred erfarenhet från revisions- eller redovisningsbranschen? Har du jobbat med strategiska frågor? Vill du vara med och bygga något nytt? Trivs du med att utveckla system och processer? Då kan vi erbjuda en intressant tjänst på vår nya avdelning-Den offentliga omställningsorganisationen.
Den offentliga omställningsorganisationen har i uppdrag att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att erbjuda ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. I uppdraget ingår även att registrera omställningsorganisationer och att betala ut ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer.
Verksamheten är under uppbyggnad och är placerad i Karlstad. Vi befinner oss för närvarande i tillfälliga lokaler, men kommer före sommaren 2023 att flytta till nya, aktivitetsbaserade lokaler på annan plats i Karolinen.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt. Din roll innebär att beräkna, kontrollera och skapa underlag för ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer. Du ska även vara med och utveckla processerna gemensamt med andra kollegor inom Kammarkollegiet och med externa parter.
Du planerar och driver mycket av ditt arbete själv samtidigt som du kommer att ha ett tätt samarbete med dina kollegor.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:
• högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• flera års erfarenhet av revisions- eller redovisningsarbete
• kunskap om redovisningsregler
• erfarenhet av arbete med strategiska frågor
• goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att samordna och utveckla komplexa processer
Personliga egenskaper
Som person är du leveranssäker och strukturerad med god planeringsförmåga. Du ska vara serviceinriktad och pedagogisk och van att kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt. Du trivs med att arbeta på egen hand och tillsammans med andra. Du är prestigelös och har god samarbetsförmåga. Då verksamheten står inför en utvecklingsresa ser vi att du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Mer information
Omfattning: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.
Tillträde snarast (enligt överenskommelse).
https://www.kammarkollegiet.se/jobba-har/det-har-erbjuder-vi-som-statlig-arbetsgivare
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 16e oktober 2022.
Kontaktpersoner
Agneta Gustafsson, enhetschef, telefon 054-220 94 30
Lisa Ericson, ST, telefon 08-700 06 40
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26