OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
We're glad you want to help us make a difference!
We create better everyday conditions for people. We do this by contributing to a more sustainable future through engineering innovation. We love what we do and we’re good at it. We're now looking for passionate people to become even better!
Vi skapar bättre levnadsvillkor för människor. Vi gör det genom att bidra till en mer hållbar framtid med våra tekniska innovationer. Vi älskar det vi håller på med och vi är väldigt bra på det vi gör, men nu vill vi bli ännu bättre! Vi söker en Strategisk inköpare till vår site i Ronneby. Så, vad ska Du göra idag?
Om jobbet
Som Strategisk inköpare ansvarar du för att driva inköpsprojekt, utveckla inköpsprocesser och leverantörer. Du arbetar enligt Alfa Lavals prioriteringar; hållbarhet, kvalitet, leverans och kostnad. Du ingår i ett team av inköpare och leverantörsutvecklare och samarbetar med Alfa Lavals globala inköpsavdelning. Enligt Alfa Laval Production System och enligt överenskomna strategier driver du projekt, supporterar operativt inköp och arbetar utvecklande med leverantörsbasen för att säkerställa leveranser i rätt tid, till rätt kvalitet och till rätt pris. Du har stora kontaktytor både internt och externt och i ditt arbete medverkar du till att överträffa kundens förväntningar och skapa långsiktiga relationer.
Dina huvuduppgifter
* Delta i och driva inköps delar i nyutvecklingsprojekt
* Delta i och driva besparingsprojekt
* Driva och utveckla leverantörsbasen samt säkerställa att leverantörerna uppfyller Alfa Lavals krav gällande kvalitet, leverans och kostnad
* Analysera nuvarande supply chain och aktivt driva förbättringsarbete
* Samarbeta med Globalt inköp, Sourcing Manager och andra avdelningar inom Alfa Laval
Vem är du?
* Du har en universitetsutbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande
* Minst 3 års erfarenhet av Strategiskt inköpsarbete i producerande verksamhet
* Du har god förståelse för processer inom supply chain
* Du har erfarenhet av förhandlingar och är affärsmannamässig i dina professionella relationer
* God kunskap i MRP system, gärna Microsoft Dynamics AX och Office-paketet
* Erfarenhet inom 5S, Six Sigma eller Kaizen
Som person är du driven, resultatorienterad, strukturerad och flexibel. Du är passionerad för inköp, är motiverande och inspirerande i ditt sätt att driva och utveckla och du arbetar gärna med flera projekt parallellt. Du behärskar svenska och engelska och uttrycker dig väl i både tal och skrift och har mycket god kommunikativ förmåga. Du tar initiativ, är ansvarsfull och arbetar lika bra självständigt som i grupp. Du vill utveckla strategiskt inköp, organisationen och dig själv.
Vad finns det för dig?
Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder i enlighet med våra drivkrafter Action, Interaction och Satisfaction. Alfa Lavals kultur är baserad på respekt för människor. Mångfald och lika karriärmöjligheter är grundläggande för vår framgång.
Du kommer att vara en del i ett team som består av strategiska- och operativa inköpare samt leverantörsutvecklare. Arbetsklimatet på företaget och i gruppen är stödjande, utvecklande och öppet.
För mer information, vänligen kontakta
Jonna Nelson, Purchasing Manager, +46 722 277 355
Ragnhild Falkenhaug, HR, +46 730 810 190
Union information
Ulf Johansson, Unionen, + 46 46 36 77 73
Johan Lilja, Akademikerna, +46 46 36 68 49
Vänligen skicka din ansökan senast 24 februari 2020. Vi tillämpar löpande urval och ber dig skicka din ansökan så snart som möjligt.