OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södra ägs av 51 000 sydsvenska skogsägare. Det är deras skog vi förädlar och skapar avsättning för. Vår huvuduppgift är att främja ett aktivt, lönsamt och miljöanpassat skogsbruk och förädla skogsråvaran till pappersmassa, trävaror och bioenergi. Södra har 3 800 anställda och omsätter 18 miljarder kronor.
Samordnade inköp skapar värde för hela Södra. Med en strategisk inköpsprocess och ett fokuserat produktivitetsarbete säkerställer vår inköpsorganisation långsiktigt lägsta möjliga totalkostnad för koncernen. Södra Inköp består av tre inköpsområden:
* Tranporter & Insatsvaror
* Investeringar och Indirekt Material & Tjänster
* Operativt inköp
En av våra strategiska inköpare skall vara föräldralediga och därför söker vi nu dennes vikarie. Vikariatet finns inom Insatsvara, och sträcker sig från december 2013 till och med januari 2015, eller enligt överenskommelse.
Som strategisk inköpare har du kommersiellt ansvar för ett antal varor och tjänster tvärs hela koncernen, och samarbetar med användare och tekniskt ansvariga på respektive affärsområde.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av att leda och driva projekt tillsammans med användare och leverantörer med målet att utveckla och realisera tydliga försörjningsstrategier som säkerställer rätt kvalitet till lägsta totalkostnad. Förutom projektledning ingår bland annat förhandlingar, marknadsanalyser och kostnadskartläggningar samt att bidra i budget- och strategiprocesser. Ditt arbete förutsätter ett nära och engagerat samarbete med användare och tekniskt ansvariga på våra produktionsenheter. Du rapporterar till inköpschefen för ditt inköpsområde.
För att lyckas i rollen förutsätts en akademisk examen med en teknisk och/eller ekonomisk inriktning eller motsvarande erfarenhet samt god affärsengelska i tal och skrift. Du är affärsmässig och har ett intresse för att göra affärer. Du är drivande och utåtriktad med en god analytisk förmåga. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt under eget ansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet från industri, kan ytterligare något språk, samt har erfarenhet från förhandlingar och projektledning.
Eventuella frågor besvaras av Arvid Eriksson, inköpschef Transport & Insatsvara, på telefon 0470 -892 53.
Placeringsort enligt överenskommelse.
Du är välkommen med din ansökan via nedanstående länk senast den 24 november 2013.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-avdelningen