OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår strategiska inköpsfunktion ansvarar för upphandling av tjänster, avancerade delsystem och komponenter ingående i såväl utvecklingsprojekt som produktionsprojekt. En allt viktigare del är att integrera leverantörerna med våra funktioner för teknik, kvalitet, produktion och planering för att nå kostnadseffektiva lösningar.
Då en av våra medarbetare slutat i företaget behöver vi rekrytera en ny medarbetare till den strategiska inköpsfunktionen i Karlskoga.
Arbetsuppgifterna består av att i samarbete med projekten genomföra upphandling av systemkomponenter samt elektriska delsystem och komponenter, omfattande leverantörssökning, anbudsbegäran/utvärdering, bedömning/val, förhandling, upprättande av avtal samt uppföljning.
Arbetet innebär ofta att agera som "delprojektledare" i upphandlingsteamen där såväl inhemska som utländska leverantörer kan ingå.
Du bör ha högskoleutbildning, civilingenjör, tekonomexamen eller motsvarande samt god teknisk förståelse och affärsmässig kompetens, alternativt gedigen och dokumenterad erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Goda språkkunskaper i engelska liksom PC-vana är ett krav, liksom god social kompetens och goda ledaregenskaper.