OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och
marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.
Vår verksamhet bygger på teknik i den absoluta framkanten. Vi är övertygade om att vårt sätt att arbeta flyttar gränserna för det möjliga och skapar förutsättningar för en bättre värld.
Vad du blir en del av
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.
Din framtida utmaning
Vi arbetar i en internationell miljö där majoriteten av leverantörerna är utländska. Tjänsten är organiserad inom avdelning Purchasing. Avdelningen ansvarar för upphandling av såväl produktingående som icke produktingående material och tjänster med inriktning på segment såsom, struktur, apparater, mekanisk verkstadsproduktion, komponenter samt metalliska och ickemetaliska material.
Personen vi söker kommer att ha inköpsansvar inom något el några av ovanstående områden beroende på sökandes kompetens och erfarenhet.
Arbetet innebär bl a att stötta affärsområdets olika program och projekt med det kommersiella ansvaret vid upphandling och att kontinuerligt utvärdera befintliga leverantörers konkurrenskraft relativt övriga leverantörsmarknaden. Du är också ansvarig för att ta fram varugruppsstrategier och leverantörsstrategier, förhandla, aktivt förvalta och vidareutveckla avtal gentemot våra leverantörer. Du har omfattande kontakter inom och utanför företaget, vilket kräver att du är en utåtriktad person som har förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt.
Den du är idag
Vi söker en person med teknisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå eller likvärdig dokumenterad utbildning med flerårig erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete som har:
* Förhandlingserfarenhet och gott affärsmannaskap
* Vana vid kontraktsförhandlingar
* God samarbetsförmåga internt och externt
* Egen drivkraft
* Mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
* God teknisk förståelse då du kommer samarbeta tätt med teknikorganisationen i upphandlingsteam
* Goda ledaregenskaper då arbetet ofta innebär att agera som delprojektledare/teamledare
Vi är en avdelning med bra sammanhållning och engagemang som lägger stor vikt vid delaktighet och eget ansvar genom målstyrning.
Läs\xC2_mer_om_Saab!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595