Strategisk inköpare

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringsgruppens 24 lokala länsförsäkringsbolag äger gemensamt Länsförsäkringar AB, med lokaler på Gärdet i Stockholm.Länsförsäkringar AB har tre huvudsakliga uppdrag: Att bedriva affärsverksamhet inom sakförsäkring, livförsäkring och bank, att bedriva Länsförsäkringars gemensamma utvecklingsverksamhet och att ge service till länsförsäkringsbolagen.Länsförsäkringar AB skapar förutsättningar för länsförsäkringsbolagen att bearbeta sina lokala marknader samt skapa och vidareutveckla kundrelationer.Serviceenheten inom Länsförsäkringar AB har som huvuduppgift att ge service till länsförsäkringsbolagen och till övriga delar av Länsförsäkringar AB.Verksamheten omfattar bland annat service inom affärsanalys, ekonomi, HR, skador och kommunikation.[ Strategisk inköpare Med sikte på utveckling Inköpsavdelningen som etablerades i januari i år har i uppdrag att effektivisera Länsföräkringar AB:s upphandlingsprocess och[ leverantörshantering.Inköpsavdelningen kommer successivt att byggas upp för att hantera det nya uppdraget.I dag har avdelningen tre anställda och är i övrigt konsultbemannad.Drygt hälften av inköpsvolymen är IT-relaterad, andra stora poster är facility management och konsulter.[ I rollen som strategisk inköpare kommer du att leda upphandling och förhandling av stora, komplexa och affärskritiska avtal.I denna process är det viktigt att analysera och sammanställa interna kundkrav och att förstå leverantörsmarknaden och dess villkor.Du kommer även att arbeta med uppföljning av våra existerande större leverantörer samt medverka i att utveckla processer och arbetssätt för inköp.Rollen innebär även att du arbetar med mindre förhandlingar och uppgifter av förvaltande karaktär, därför är det viktigt att du trivs med denna variation i arbetet.Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att driva kvalificerat strategiskt inköpsarbete och som har stor förhandlingsvana.Du har arbetat processorienterat, drivit förhandlingar och projekt i större organisationer och är van att hantera utmaningar i ett förändringsarbete.Då en stor volym av våra inköp avser IT-tjänster är erfarenhet från IT-verksamhet meriterande.Du är troligen civilingenjör, civilekonom eller har en annan akademisk examen.Självklart behärskar du svenska och engelska utan problem.Vi erbjuder en intressant roll med stort ansvar och möjlighet att påverka i ett välrenommerat bolag.Låter det som en utmaning i din smak?Ansök då snarast, dock senast den 6 september med ditt CV och personligt brev via "Ansök Nu"-knappen[(ref.nr.AV-SE-10060). Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mercuri Urval Aktiebolag
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 27 augusti 2010
  • Ansök senast: 26 september 2010

Liknande jobb


21 november 2024

Redovisningsekonom

20 november 2024

18 november 2024

14 november 2024