OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag som tillverkar produkter som kan rädda liv? Vi har nu flyttat till våra fina nya lokaler i Västerås, Finnslätten, och söker nu dig som vill jobba med strategiska inköp.
SGS DNA är ett snabbväxande medelstort företag som ingår i QIAGEN koncernen. Företaget ligger i Köping och Västerås och har 95 anställda. Vi jobbar med kundanpassade medicintekniska produkter för i första hand In Vitro diagnostik (IVD), men även andra användningsområden. Vi applicerar Medicintekniska direktiven, ISO13485 (EU) och 21CFR820 (USA). SGS DNAs kunder finns på den europeiska och amerikanska marknaden.
Inom avdelningen Facility management, Technical support and Material Management (FTS&MM) återfinns våra logistiker och inköpare . Just nu söker vi en strategisk inköpare som kommer att ha sin arbetsplats på vår nya anläggning i Västerås.
Arbetsbeskrivning
I arbetet som strategisk inköpare ingår följande arbetsuppgifter:
Leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med vår inköpsprocess samt löpande arbeta med processförbättringar.
Leverantörsutveckling och ansvar för att säkerställa inköp till lägsta totalkostnad innefattade kvalitet, service, logistik, leveransprecision och minimerad riskexponering är ytterligare delar i din roll.
Säkerställa att våra inköp av tjänster och produkter följer interna riktlinjer och processer och att vi kan upprätthålla våra certifieringar samt möter etiska standarder, relevanta lagar och förordningar.
Definiera och löpande följa upp Key Performance Indicators (KPI) för att mäta framstegen och effektiviteten i leverantörsbasen
Delaktig i implementeringen av nytt inköpssystem
Självständigt leda projekt inom inköpsavdelningen
Vem söker vi?
Vi söker dig som ska arbeta med löpande inköp till vår produktion. Du behöver vara servicemedveten samt kunna hålla många bollar i luften. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och söker efter en person som har lätt att samarbeta med såväl kollegor som leverantörer. Noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt är viktiga egenskaper för att kunna hantera rollen som inköpare. Då företaget lägger stor vikt på personligheten så ser vi gärna att du:
Är prestigelös analytisk, strukturerad, driven och handlingskraftig lagspelare
Som strategisk inköpare, även vill jobba både operativt och taktiskt.
Trivs med att jobba i en miljö där det är högt i tak, högt tempo och raka rör.
Är trygg i din roll som strategisk inköpare.
Kvalifikationer:
Goda datorkunskaper inom Office samt lämpligt affärssystem/inköpssystem.
Erfarenhet av inköpsarbete är ett krav.
Arbete med avtal och förhandlingar med leverantörer är meriterande.
Du ska ha gymnasieutbildning samt en eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande.
Erfarenhet av minst 3 år som strategisk inköpare
Förmåga att hantera leverantörsrelationer och kan genomföra självständiga förhandlingar
Förstå branschlogik och drivkrafter hos leverantörer
Har jobbat med ekonomiska lösningar
Goda kunskaper inom Excel
Har vana av att arbeta i olika inköpssystem som t ex SAP
Du besitter med fördel en akademisk examen eller YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller liknande
Språkkunskaper: flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Kontaktpersoner
Annica Rikardsson, Gruppchef Inköp & Logistik, 0221-296 00 (Växeln)
Jenny McWienney, Unionen, 0221-29650 (Växeln)
Ansökan
Välkommen med din ansökan, innehållande ett personligt brev och CV/meritförteckning.
Sista ansökningsdag 2021-07-21 positionen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, vänligen skicka in din ansökan så snart du kan.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Generalist Ann-Sofie Söderberg
0221-29668
kvalitetschef Petra Fridström
0221-29655
Kvalitetschef Lisa Lindefelt
0221-29655
VD Carin Gillberg
0221-29650
receptionist Eva Lennrud
0221-29651
gruppchef Pernilla Andersson
0221-29658
Kvalitetschef Elisabeth Servin
0221-29655
070-2068095
reception Eva Lennrud
0221-29650
Avdelningschef Linda Forsbäck
0221-29673
receptionen Eva Lennrud
0221-29650