OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Vi söker dig som vill vara med på vår resa att etablera en inköpsorganisation i Österåkers kommun. Inköpsorganisationen ska ansvara för att driva kommunens inköpsarbete som sker i nära samarbete med kommunens verksamheter.
Upphandlingsenheten i Österåkers kommun ansvarar för kommunens upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader samt genomförande av kommunens inköp. Upphandlingsenheten har idag sju (7) medarbetare som arbetar i huvudsak med upphandlingsprocessen och nu behöver enheten utökas med en strategisk inköpare som ett led i utformningen av vår nyetablerade inköpsorganisation.
Vi som kommer att välkomna dig arbetar i kontorslandskap i form av flexkontor och du kommer att ha möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Din närmaste chef kommer att vara Linnea Spång som är upphandlingschef. Enheten är placerad under ekonomiavdelningen som leds av ekonomidirektör.
Ditt nya jobb
I rollen som inköpare kommer du att arbeta strategiskt med kommunens inköp och du kommer att få en central roll i arbetet med inköpsprocessen samt att du kommer att ansvara för de affärsmässiga aspekterna av de inköp kommunen genomför.
Komplexiteten i arbetsuppgifterna kommer att variera och arbetet kräver att du har förmåga att arbeta flexibelt, skapa struktur samt att vara drivande i ditt arbete. Som inköpare ingår det att vara delaktig i leverans- och uppföljningsprocesser för att säkerställa att Österåkers kommun gör bra och effektiva affärer i enlighet med befintliga avtal samt gällande lagstiftning. Det ingår även att identifiera ökade värden samt att utveckla och öka affärsmässigheten och de kommersiella aspekterna ute i verksamheterna.
Din profil
Vi söker dig som har
• goda kunskaper inom inköp
• relevant akademisk utbildning
• erfarenhet av att självständigt driva projekt
• god kommunikationsförmåga
• mycket goda kunskaper i office-paketet
• erfarenhet av inköpsarbete
Det är även meriterande om du har
• mycket goda kunskaper inom inköp
• erfarenhet av rådgivning i samband med avtalsskrivning
• erfarenhet av UNIT4,ERP, Agresso
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2021-12-02
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17