OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Strategisk inköpare kommer du att ha en central roll med koncernövergripande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Din primära uppgift är att ansvara för ett område inom logistik och transport där målet är att säkerställa att logistiktjänster och transporter är i balans och utvecklas i linje med verksamhetens förväntningar och krav.
Du kommer att leda och delta i förhandlingar, utforma offertförfrågningar och avtal, vara behjälplig i framtagning av beslutsunderlag samt utgöra en nyckelroll i att utveckla våra externa relationer. För att lyckas i din roll behöver du ha ett nära och engagerat samarbete med så väl externa som interna parter. Du kommer att ansvara för att relevant information delges, diskuteras och förankras med samtliga intressenter för dina varugrupper och kategorier.
I rollen utmanar du befintliga upplägg för att utveckla och effektivisera arbetssätt. Du ges även möjlighet att forma rollen och delta i utvecklingsprojekt.
Du kommer att ingå i en centralt organiserad inköpsorganisation som ansvarar för inköp till hela Södra koncernen. Vi tror på professionalism och engagemang men även på att hög trivsel och glädje i arbetet är grundförutsättningar för att göra ett bra jobb och nå uppsatta mål.
Din erfarenhet
Vi ser att du som söker har en avslutad relevant högskole-/universitetsutbildning inom inköp, ekonomi, logistik/transport eller liknande alternativt förvärvad kunskap genom arbetslivserfarenhet.
Du har en affärsmässig bakgrund med ett genuint intresse för att utveckla och driva grupper och organisation mot uppsatta mål. I din roll är du handlingskraftig, analytiskt och systematisk. Du har en hög grad av servicekänsla, god samarbetsförmåga och är trygg i dig själv och kan arbeta självständigt under eget ansvar. Som person är du förtroendeingivande och har förmågan att skapa långsiktiga relationer. Utöver detta har du;
mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.
B-körkort.
goda kunskaper i Microsoft Office.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Din arbetsgivare Södra
Södra är Sveriges största skogsägarförening med 53 000 medlemmar. Vår verksamhet sträcker sig från traditionella produkter som pappersmassa och trävaror, till nya spännande områden som exempelvis förnybar energi, lättare konstruktionsmaterial och textilmassa som används till kläder. Vi nöjer oss helt enkelt inte med att förfina de produkter som våra kunder sedan länge förlitar sig på och använder i sina egna processer, vi letar också ständigt efter nya användningsområden för världens bästa råvara.
Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Växjö, alternativt på någon av våra anläggningar i Väröbacka, Mönsterås eller Mörrum efter diskussion med rekryterande chef. Resor förekommer i tjänsten både internt till olika enheter inom Södra men även externt till leverantörer.
Vill du veta mer?
För frågor om tjänsten eller verksamheten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Ripström, tel. 0702357958. Vid frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-direkt, tel. 0470-89 500. Fackliga frågor hänvisas till:
Unionen: Teddy Hedlund, teddy.hedlund@sodra.com
SACO: Fredrik Dacke, fredrik.dacke@sodra.com
Vi använder oss av tester i vår rekryteringsprocess. Information om rekryteringsprocessen hittar du här; Rekryteringsprocessen (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)
Ansök via länken nedan senast den 3 mars 2022. Hoppas vi hörs snart!
Följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/sodragroup/), Instagram (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.