Strategisk inköpare

Strategisk inköpare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Är du en erfaren inköpare som gillar att arbeta mycket med och mot leverantörerna? Då kanske denna tjänst passar dig!
BoKlok är ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Tillsammans bygger vi hållbara hem till lågt pris för alla. Tack vare våra kombinerade erfarenheter kan vi göra det med god design, funktion och kvalitet. Vi har medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien och ansvarar för hela värdekedjan från markanskaffning och produktutveckling ända fram till inflyttning.
På BoKlok välkomnas du till en organisation med goda värderingar, ett inkluderande arbetssätt och en stark vilja att lyckas och det är du själv som sätter gränserna för din egen utveckling.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Strategisk inköpare kommer du arbeta med avtalsförhandlingar och leverantörsutveckling. Initialt kommer du även till viss del att arbeta med operativt inköp. Du skriver avtal och har god kännedom kring juridiken kopplat till detta. Du har mycket kontakt med leverantörer, både fysiskt och digitalt. Du har en god överblick på leverantörsmarknaden och utmanar samt fördjupar samarbetet med dem.
Du samarbetar nära ditt team som stöttar produktionen med logistik, planering och beredning. Du kommer att bli en viktig spindel i nätet i fabrikens strategiska inköpsarbete och fortsatta utveckling.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha minst 5 års erfarenhet av både operativt och strategiskt inköpsarbete samt att du har arbetat med inköp/logistik inom industrin. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt Officepaketet.
Som person är du affärsmässig och bra på att få med dig andra på banan. Du har god självkännedom och anpassar dig efter situation. Du är resultatorienterad och strävar därmed alltid efter att uppnå goda resultat. Du har alltid kunden i fokus.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;




Karolin Loström – karolin.lostrom@unikresurs.se, 0721-479236 Frida Stern – frida.stern@unikresurs.se, 0704-106395
Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024