Strategisk Inköpare

Strategisk Inköpare

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av Strategiskt Inköp, är relationsbyggande och vill vara med och utveckla vår inköpsavdelning? Då kanske det är dig vi söker! Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

Om jobbet
Som Strategisk Inköpare hos oss på Sesol kommer du att tillhöra ett nystartat team bestående av operativa och strategiska inköpare. Ditt huvudsakliga ansvarområde kommer vara att driva och utveckla företagets strategiska inköpsposition. Den arbetsmetod du skapar sätter förutsättningarna för företagets Supply Chain och ekonomiska mål.


Du kommer arbeta med både befintliga och nya leverantörer för att identifiera de mest priseffektiva alternativen på marknaden i form av kvalitet, ledtid och kostnad. Du ska identifiera möjligheter för företaget och leda processen från första kontakt med leverantör, hela vägen till leveransförhandlingar, utvärdering och implementering av nya leverantörer.

Rollen innefattar även:

- Utvärdering och analysering av avtalsformer.

- Ansvar för att förhandla, aktivt förvalta och vidareutveckla våra leverantörsavtal.

- Ansvar för att följa upp leverantörens åtaganden.

- Säkerställande av en god Supply Chain.

- Etablering och kontinuerlig utveckling av strategier för din leverantörsbas.

- Utvärdering av offerter, förhandling av pris och villkor.

- Säkerställande att Sesols inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner uppfylls.

Vem är du?
För att denna roll ska passa dig tror vi att du är resultatorienterad och har en god analytisk förmåga. Vi ser även att du är bra på att bygga relationer och trivs med mycket kundkontakt. Du är van vid att ta ansvar samt prioriterar struktur och noggrannhet i ditt arbete. Vi ser även att du arbetat i strategiska roller tidigare.

Krav för att söka tjänsten

- Utbildning inom Supply Chain Management eller annan likvärdig utbildning.

- Erfarenhet av strategiskt inköp.

- En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

- B-körkort.

Meriterande för tjänsten

- Relevant arbetslivserfarenhet inom inköp och/eller försäljning.

- Erfarenhet av strategiskt och administrativt inköpsarbete.

- Erfarenhet av leverantörsarbete, uppföljning, kravställning och behovsanalyser.

- Erfarenhet av förhandlingar och avtalssyning.

- Erfarenhet av Supply Chain Management.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du frihet i ditt arbete. Du kommer ha ett roligt arbete med goda förmåner, arbetsvillkor och möjligheter till utveckling. Du får även möjlighet att delta i interna tävlingar och bonussystem.

Om anställningen

- Lön: Fast lön
- Placering: Jönköping
- Tillträde: Enligt överenskommelse
- Anställningsvillkor: Heltid




Om Sesol AB
Med våra 900 medarbetare är vi det självklara valet för installation av solcellsanläggningar och elbilsladdare. Vi har all personal in-house och levererar alltid med högsta kundnöjdhet i fokus. Vår kundkrets innefattar allt från den lilla villan till stora solcellsparker. Huvudkontor i Jönköping och servicekontor på 13 andra orter gör att vi är en lokal leverantör där både privat- och företagskunder hittar sina lösningar!



Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare. Ansökningar tas endast emot via vår karriärsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sesol
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2023
  • Ansök senast: 13 juli 2023

Postadress

Tegnérgatan 5
Jönköping, 55334

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024