OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som brinner för service och teknik? Då har vi en spännande möjlighet för dig att bli en del av Saab-teamet i Malmö.
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person som kommer att ha ansvaret för inköp av olika komponenter, inklusive mekaniska, elektroniska och råmaterial, från både nuvarande och framtida leverantörer. För att lyckas i denna roll krävs följande:
• Kunskap om produktionsprocesser
• Stor kunskap om elektroniska komponenter
• Förståelse för BOM och grundläggande ritkunskaper
• Grundläggande förståelse för ISO 9001 och ISO 14001
• Upprätta avtal med Leverantörer, underhålla och administrera avtalsdokumentation i relevanta system
• Övervaka kontrakts-/inköpsorderuppfyllelsen och påskynda vid behov och hantera ändringar inom kontrakt/inköpsorder i enlighet med relevant förändringshanteringsprocess
• Vara fokuspunkt för alla kommersiella aspekter relaterade till Kontraktet / PO
• Övervaka och utveckla leverantörsprestanda (QDC) i linje med fastställda mål och krav.
• Kommunicera leverantörsavtal internt och säkerställa att fastställda avtal används.
• Det är även meriterande om du har erfarenhet från Strategisk upphandling, såsom Category Management och Category Strategies.
Din profil
Vi söker en person med en stark drivkraft och förmåga att leverera resultat! Om du även har en förmåga att motivera människor runt omkring dig, kan det vara så att du är precis rätt person för vårt team!
Vi tror att du har en bred erfarenhet och ett gott kommersiellt omdöme. I denna roll kommer du att ha många intressenter både inom och utanför företaget, vilket innebär att du behöver kunna lösa problem effektivt genom samarbete och ha en förmåga att bygga upp nätverk. Eftersom Saab verkar inom en komplex bransch krävs det även att du har en hög kapacitet för att inhämta, tillämpa och dela kunskap.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag hos Skill om 6 månader med chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Larsson, elin.larsson@skill.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.