Strategisk inköpare

Strategisk inköpare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem. På Saab finns det stora möjligheter till personlig utveckling.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Till Saab Aeronautics i Linköping söker vi nu flera strategiska inköpare med olika inriktningar. Alla roller ligger inom Aviation Services inom direktinköp, mestadels med komplexa förhandlingar mot många olika leverantörer eller inom projekt som kräver att den strategiska inköparen tar ett stort ansvar i drivningen och definitionen av arbetspaketen.

Din profil

Vi söker dig med en relevant högskoleutbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet samt minst 3 års erfarenhet utav just strategiskt inköp och förhandling. Det är av stor vikt att du drivit förhandlingar och leverantörsrelationer tidigare och att du är van att driva dina ärenden på ett självständigt sätt.
Du bör ha ett intresse av teknik och även ha förmåga att förstå tekniska termer och underlag. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, du bör även ha en god kommunikativ förmåga och även trivas med att samarbeta i team.
För att lyckas på denna position krävs det att du har affärs- och avtalskunskap, har en god ekonomisk förståelse och analysförmåga samt att du tar egna initiativ. Arbetet innebär en del administration vilket betyder att du även bör vara strukturerad och har goda kunskaper inom excel.
Saab är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket innebär att säkerhetskontroller kommer att genomföras innan anställning.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Alexandra Linder och nås på 0707274979 eller på alexandra.linder@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024