OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att utveckla och effektivisera inköpsprocesser och leverantörsrelationer? Tycker du att det är roligt att sitta vid förhandlingsbordet? Och vill du dessutom göra det i ett stabilt bolag med stort driv och entreprenörsanda? Då ska du läsa mer om den här tjänsten!
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du ha en nyckelroll i att driva det strategiska och operativa arbetet med inköp och leverantörer. Du kommer ha stor frihet i att utveckla både samarbeten och inköpsprocesserna på företaget. Rollen innebär också att analysera och planera lagerhållning samt göra prognoser för framtida flöden. Du kommer att ha övergripande ansvar för hela inköpsprocessen och alla dess delar. Det är en flexibel roll med utrymme för att utvecklas och ta ansvar för fler bitar efter intresse och fallenhet.
Som del i en organisation med stort fokus på kvalitet och kundnöjdhet präglas arbetet av noggrannhet och kvalitetstänk. Rollen kräver mycket självständigt arbete och eget ansvar så det är viktigt att du trivs i en roll där du själv får driva arbetet och utvecklingen framåt. Eftersom leverantörerna finns både i Sverige och utomlands är det ett krav att du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av inköp på både operativ och strategisk nivå. Du bör få energi av att upprätthålla och skapa goda relationer med olika typer av människor. Kommunikativ med ett driv för affärer och förhandlingar är ett måste.
I arbetet ingår det att analysera och prognostisera framtida flöden och lagerhållning varför du måste vara en analytisk person som gillar att ligga steget före i din arbetsroll. Inköpen kommer bestå av både varor och tjänster så erfarenhet från båda är ett klart plus. Det är viktigt att du är noggrann och hela tiden strävar efter att förbättra och effektivisera inköpsarbetet.
Personliga egenskaper:
En människokännare som lätt knyter an och skapar goda relationer
Driven, effektiv och fokuserad
Får energi av förhandlingssituationer
Analytiskt och strategiskt tänkande sitter i ryggraden
Kvalitetsfokuserad och noggrann
En sann teamplayer som sätter laget före jaget
Krav:
Gedigen erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete
Stor erfarenhet av förhandling och avtalsskrivning
Flytande i svenska och engelska – både i tal och skrift
Mycket goda kunskaper inom Officepaketet
Övrig information
Placeringsort: Kungsbacka
Start: Efter överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Vardagar, dagtid
Lön: Individuell lönesättning
Oljemagasinet i Sverige AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens Ida Svensson, ida.svensson@maxkompetens.se, 070-091 59 12.
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.
Om Oljemagasinet i Sverige AB
På Oljemagasinet arbetar vi flitigt för att driva Sveriges största webbshop för motorolja och servicedelar. Vi har funnits sedan 2012 och har från starten specialiserat oss på motorolja och smörjmedel. Tack vare erfarenhet och ett stort intresse kan vi kalla oss experter inom vårt område. Vi säljer över hela landet till både privatpersoner och företag. Det spelar ingen roll om du bor eller är verksam högst upp i nord eller på härliga Gotland, dina paket kommer fram - och snabbt går det.
Själva är vi verksamma i Kungsbacka, strax söder om Göteborg, där vi har vårt lager och kontor. Idag fokuserar vi på mycket mer än bara olja. Vi strävar efter att göra det lättare för fler att ta hand om sitt fordon och vill vara det självklara valet för alla som ska serva sin bil. I vårt sortiment hittar du det som behövs för en typisk bilservice och väldigt mycket mer. Allt till schyssta priser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Henning Eliasson
0300-18260
0300-18260