Strategisk inköpare

Strategisk inköpare

Arbetsbeskrivning

Brinner du för strategiskt inköpsarbete och dessutom attraheras av att få vara en viktig del i att forma inköpsfunktionen? Vill du dessutom arbeta på ett stort välkänt företag som bidrar till att bibehålla säkerhet för människor och samhällen? Sök då jobbet som Strategisk inköpare till SAAB Barracuda i Gamleby!
Företagspresentation Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är cirka 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Saab´s affärsenhet Barracuda utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och tjänster inom multispektral signaturanpassning. Barracudas kundbas finns över hela världen och till dem erbjuds ett brett utbud av skräddarsydda produkter för ökad överlevnadsförmåga i form av mobilt, statiskt och personligt kamouflage. Huvudkontoret är beläget i Gamleby där ca 150 medarbetare arbetar vilket också är placeringsort för denna tjänst.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Strategisk inköpare tillhör du avdelningen för inköp, planering och logistik där ca 10 medarbetare arbetar. Här möts du av en familjär atmosfär där du får möjlighet till en mångsidig roll med fokus på resursförsörjning av komponenter och material. Du kommer att vara ansvarig för att utveckla, planera och implementera effektiva inköpsstrategier som är i linje med övergripande affärsstrategi vilket inkluderar leverantörsutveckling och avtalsförhandlingar. Kostnadsoptimering, kvalitet, leverans och tillförlitlighet hos leverantörer och levererade produkter är viktiga fokusområden. Du säkerställer att leverantörsbasen håller hög kvalitet och har kapacitet att möta företagets nuvarande och framtida behov. För rätt person ges en unik möjlighet att agera sparringpartner till Inköpschef och vara delaktig i att forma inköpsfunktionens framtid.
Din profil Som person är du pragmatisk och strukturerad samt prestigelös vilket gör att du inte har några problem att hoppa in där det behövs, högt som lågt. Du agerar utifrån ett helhetsperspektiv och besitter en god förmåga att samarbeta med andra. Att komma med nya förslag och idéer i såväl det dagliga arbetet som kring större projekt kommer naturligt för dig.
Skallkrav:
- Gymnasieexamen med minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete alternativt högskoleutbildning och minst 5 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete
- Erfarenhet av att ha deltagit i utveckling av inköpsfunktion, dvs varit med där det skett utveckling och bidragit i detta
- Gedigen förhandlingserfarenhet och förmåga att bygga partnerskap och samarbeten med leverantörer
- Flytande svenska i tal och skrift
- God engelska i tal och skrift
- B-körkort
Tjänsten kräver svenskt medborgarskap där man behöver genomgå och klara säkerhetsklassning. Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: affärsmässighet, planering, påverkan-influens, självkännedom, anpassning, samarbete och förändringsagent. Ansök redan idag! För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. Urval sker löpande varför processen kan komma att stängas tidigare. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64, anastasia.almasidis@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721-42 69 23, daniel.edqvist@unikresurs.se
Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 11 januari 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024