OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en Strategisk inköpare för ett konsultuppdrag hos ett kosmetikaföretag i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på cirka sex månader med möjlighet till förlängning.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
Som Strategisk inköpare har du ansvaret för att utveckla lönsamheten och effektiviteten hos dina tilldelade leverantörer när det gäller pris, kvalitet, tidpunkt och tillförlitlighet av leveranser. Du ansvarar för leverantörsevaluering och kvalitet på masterdata.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra och utveckla överenskomna leverantörsstyrningsprinciper, analysera leverantörsprestanda och hantera en uppdaterad leverantörslista.
Proaktivt stötta kundens hantering av sin produktportfölj.
Stötta utvecklingen av bästa praxis för inköpsprocessen.
Aktivt främja kunds tillvägagångssätt inom konto-/partnerskapsförvaltning för att identifiera lönsamma tillväxtmöjligheter.
Tjänsteresor till företagets andra kontor kan förekomma.
Erfarenhet och kompetens
Till uppdraget söker vi dig som har minst fem års erfarenhet av inköp och leverantörsstyrning. Vidare är du en skicklig förhandlare med bevisat goda besparingsresultat inom inköp. För att bli lyckosam i rollen bör du ha en bakgrund inom kosmetikaindustrin alternativt FMCG. Önskvärt är också en högre akademisk examen inom relevant område. Vi förutsätter att du talar och skriver svenska och engelska flytande. Kunskaper i finska är meriterande. God kommunikations- och samarbetsförmåga och erfarenhet av att starta ett eget varumärke är meriterande för rollen liksom kunskaper i SAP.
Som person är du analytisk, strukturerad och trygg i dig själv och din kompetens. Du är självgående och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö som utvecklas och vågar tänka nytt.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.