Arbetsbeskrivning
PrimeComp är ett teknikkonsultbolagmed uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.
Uppdragsbeskrivning:
Som Strategisk Inköpare kommer du att ha ett övergripande ansvar för att hantera och utveckla en global leverantörsbas. I rollen kommer du att:
Stödja våra affärsenheter med kommersiellt ansvar genom att säkerställa konkurrenskraft i vår leverantörsportfölj.
Arbeta i nära samarbete med interna projekt och program, där du fungerar som en nyckelperson för leverantörsfrågor och strategiska inköpsbeslut.
Vara en aktiv medlem i olika leverantörsteam, tillsammans med andra strategiska inköpare, operativa inköpare och SQM-specialister (Supplier Quality Management).
Ansvara för förhandlingar och aktiv förvaltning av befintliga leverantörsavtal, samt utveckling av dessa för att främja långsiktig samverkan.
Utfärda RFQ(Request for Quotation), utvärdera inkomna offerter och förhandla pris och villkor.
Etablera och kontinuerligt utveckla strategier för att optimera och framtidssäkra leverantörsbasen.
Driva och leda tvärfunktionella team med fokus på effektivitet och kostnadsbesparingar.
Personliga egenskaper:
Minst högskoleingenjörsexamen inom elkraft eller motsvarande kunskaper.
Behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Förmåga att kommunicera till olika målgrupper och situationer.
Självständighet och kunna leda sig själv och arbetet framåt.
Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder.
Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.
Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.
Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.
Varmt välkommen med din ansökan!