Strategisk inköpare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Strategisk inköpare till Montex.

Montex sysslar med kontraktstillverkning utan egna produkter på uppdrag av kund. Vår kompetens ligger i att tillverka våra kunders produkter, på effektivast möjliga sätt. Vårt fokus för att åstadkomma detta ligger på logistiken- att se till att det ingående materialet anskaffas från rätt leverantör, lagerhanteras och distribueras utifrån rätt förutsättningar. Effektiv tillverkning, kraftfull logistik på in- och utgåendeflöde, hantering av eftermarknad och tillverkningsstyrning utifrån marknadsprognoser eller faktisk efterfrågan. Montex är helt enkelt en strategisk produktionspartner som erbjuder lösningar inom logistik, montering och distribution.

Arbetsbeskrivning

Som strategisk inköpare kommer du att arbeta nära VD och därigenom vara med att utveckla företaget framåt utifrån bolagets vision och strategi. Du kommer att få en framträdande roll för att skapa och vårda långsiktiga affärsmässiga relationer med såväl kunder som leverantörer. På sikt kommer detta också att generera eget kundansvar. Du kommer att vara involverad i projektens alla faser och har ett nära samarbete med inköp, produktion och tekniskt ansvarig samtidigt som det gäller att strategiskt arbeta med leverantörer för att få fram högkvalitativa komponenter till lägsta totalkostnad och rätt kvalitet. Du gillar att jobba övergripande och när så behövs avlasta andra kollegor för att nå de uppsatta målen.

Arbetet består till en del att aktivt delta i utvecklingsprojekt, där du säkrar upp inköpskompetensen i projekten, koordinerar och levererar i enlighet med de projektprocesser som finns. En annan del är att upprätta och utveckla affärsmässiga strategier för nya leverantörer, upprätta avtal som kvalitetssäkrar leverantörerna.

För att passa in i rollen som strategisk inköpare hos Montex ser vi att du brinner för helhet över logistik och inköpsprocessen samtidigt som du drivs av affärsmässig försäljning.

Du drivs av måluppfyllelse i projekten, arbetar visionärt och strategiskt på ett ödmjukt sätt på egna initiativ, där du slutför det du tar dig an. Du inspireras av att jobba med stort engagemang i ett högt tempo, inte sällan med snabba omställningar och du har erfarenhet av att hantera och jobba med en hög arbetsbelastning vid toppar.

Du är den som sätter totalkostnad i fokus vad det gäller materialval och tillverkningsmetoder och lyfter fram medvetenheten vid dessa viktiga val. Som du vet är inte lägsta pris givet det bästa alternativet ur ett helhetsperspektiv.



Vi arbetar tätt tillsammans med våra leverantörer vilket innebär en del resor i tjänsten.

Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller teknik samt har 3-5 års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande för rollen att du har erfarenhet av hela logistikflödet.

Det är ett krav att ha teknisk erfarenhet från tidigare anställning. Du har förståelse och förmåga runt problemlösning, erfarenhet av olika applikationer och processer, har analytisk förmåga för att kunna se helhet, samband och dra slutsatser därav. Har du jobbat med LEAN tidigare så är det meriterande då Montex jobbar med ständiga förbättringar.

För rollen är det viktigt att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Dokumentation och dokumentering är viktigt för vår verksamhet på Montex och därför är det viktigt att du har god systemvana och behärskar Office-paketet mycket väl. Erfarenhet av Monitor är meriterande.

Är du prestigelös och gillar att arbeta i en organisation som ställer krav på hög effektivitet, hög initiativförmåga och självständigt tänk - då är du kanske vår nya kollega på Montex.

Ansök redan idag!:

Ansökan



I denna rekrytering samarbetar vi med Unik Resurs.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar emot din ansökan via databasen.

Ansvarig rekryterare är Susanne Appelkvist och nås på 0767-781516 eller på susanne.appelkvist@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024