OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är mer än ett vanligt energibolag. Vi är göteborgarnas eget energibolag och ägs av Göteborgs Stad. Förutom att producera och leverera energi så jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Det handlar om förnybar energi, smarta system och energieffektiva lösningar för boende, företag och transporter. Göteborg står inför en omfattande stadsutveckling så hos oss är du en viktig del i jobbet för en hållbar framtid, med massor av spännande utmaningar längs vägen!
Inköpsavdelningen bidrar till visionen om ett hållbart göteborgssamhälle ur ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv. Vi tar ansvar genom att säkerställa och vara nytänkande i den koncernövergripande inköpsprocessen. Vårt arbete genomsyras av att de lagar och förordningar som kan härledas till att inköpsprocessen följs.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet går initialt ut på att ta fram strategier för ett offensivt inköpsarbete kopplat till våra produktionsanläggningar inom fjärrvärme, el, kyla och biogas. Strategierna bör vara samspelta med arbetsprocesserna inom produktionsverksamhetsområdet och för att mäta dess effekter kommer du att ta fram lämpliga nyckeltal.
I uppdraget ingår också att göra upphandlingar och förhandla avtalsvillkor på ett professionellt sätt. Du kommer att vara ombud under upphandlingar och i vissa fall under genomförandetiden. Vidare kommer du vara drivande i utvecklingsarbete inom inköpsprocessen och delta i utbildningsinsatser. Du kommer även att vara behjälplig i övrigt förekommande operativa arbetsuppgifter på avdelningen.
Din arbetsplats är på vår anläggning i Sävenäs, där merparten av ledningen för produktionsanläggningarna verkar. Du kommer att jobba i nära samarbete med en kollega på Sävenäs men även de övriga inköparna på huvudkontoret. Ytterligare samarbete kommer ske med vår avtalscontroller, inköpscontroller och ledningen för produktion. De nya kollegorna skickar med hälsningen att ett professionellt, aktivt och trevligt team finns för att välkomna dig!
Dina kvalifikationer
För arbetet krävs en utbildning på högskolenivå inom området inköp/teknik/juridik/ekonomiutbildning eller motsvarande kompetens. Vi söker dig med minst 10 års dokumenterad inköpserfarenhet varav merparten till större produktionsanläggningar. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, då vårt företagsspråk är svenska och engelska krävs vid internationella upphandlingar.
Vi ser det som meriterande om du kan fler språk samt har erfarenhet av offentlig upphandling. Ytterligare meriter är dokumenterad ledarerfarenhet.
Dina personliga egenskaper
Viktiga personliga egenskaperna för att vara framgångsrik i ditt arbete är stor integritet, utpräglad servicekänsla och prestigelöshet för att bidra till ett gott samarbetsklimat. Det är även viktigt att du vågar ta beslut och att du är noggrann. För att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika uppgifter.
Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans O Andersson, tf avdelningschef
031-62 63 04
Martin Sandin, avdelningschef
031-62 81 87
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Mona-Lisa Rhodin, ordförande
031-626999
Ingela Norén Olsson, enhetschef
031-626237, 0707-626237
Kenneth Nyberg, enhetschef
031-626176, 0722-095033
Bjarne Nordahl, enhetschef
031-626290, 0707-626290
Anders Bengtsson, enhetschef
031626558, 0761062664
Catharina Löfgren, enhetschef
031-626252
Ann-Marie Lindell, avdelningschef
031-62 64 16