Strategisk inköpare administrativa och externa tjänster

Strategisk inköpare administrativa och externa tjänster

Arbetsbeskrivning

Inköps- och upphandlingsförvaltningen leder Göteborgs Stads inköpsstrategiska arbete. Vårt uppdrag är att se till att stadens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Det gör vi genom att sätta övergripande strategier, upphandla gemensamma avtal och stötta hela Göteborgs Stad med tjänster inom inköp, såsom inköpsanalys, utbildningar och olika typer av konsulttjänster.

Göteborgs Stad köper in varor och tjänster för runt 27 miljarder varje år. Det gör oss till en av Sveriges största inköpare och med det kommer stort ansvar och stora möjligheter. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor med att tillsammans göra skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-inkops-och-upphandlingsf%C3%B6rvaltningen
Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet inom offentlig upphandling, är bra på att hitta lösningar och gillar att samverka med andra? Vill du bidra till utveckling av inköp och affärer som håller över tid för oss i Göteborgs Stad, dem vi är till för och omvärlden? Sök till tjänsten som strategisk inköpare på nya enheten välfärd och service!

Som strategisk inköpare på inköps-och upphandlingsförvaltningen ansvarar du för att utveckla inköpsarbetet för ditt kategoriområde för Göteborgs stad. Det innebär utveckling och implementering av strategier på kategori- och avtalsnivå. Tillsammans med olika specialistroller arbetar du fram strategier för att nå stadens målsättningar och bidra till en hållbar stad, ekologiskt, socialt och ekonomiskt. Du är även avtalsansvarig för stadengemensamma avtal inom kategoriområdet och det innebär att säkerställa att avtalen utvecklas, upphandlas, implementeras, förvaltas och följs upp. En del av tjänsten kommer vara att utföra upphandlingar men det kan även innebära att lämna över upphandlingen till upphandlingsspecialist som utför upphandlingen

Du kommer som strategisk inköpare att hantera mycket kontakter och du gillar att samverka för att skapa mervärde. Du arbetar i nära samverkan med stadens verksamheter för att kunna förstå och möta kundernas behov. Du har ett intresse för att bygga upp kunskap och följa trender inom kategoriområdets branscher/leverantörsmarknader.

Du kommer att tillhöra enheten välfärd och service. På enheten arbetar 13 personer fördelat på rollerna strategisk inköpare och administratör. Nu söker vi en strategisk inköpare med ansvar inom kategorin administrativa och externa tjänster.

Förvaltningen är i en förändringsprocess där mycket spännande händer kopplat till såväl vår organisation som arbetssätt. Vi ska stärka vårt kundorienterade förhållningssätt och vi ska bli ännu bättre på att utveckla det strategiska arbetet. Välkommen att driva utveckling tillsammans med oss!


KVALIFIKATIONER
För tjänsten söker vi dig med flera års erfarenhet av att driva upphandlingar inom offentlig sektor samt för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Har du upphandlingserfarenhet av ramavtal inom administrativa tjänster, så som exempelvis företagshälsa, inhyrning av personal, tryckeritjänster ser vi det som meriterande. Meriterande är även om du har erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete eller strategiskt arbete i en större organisation.

För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är trygg i dig själv och har en genuin vilja att göra bra affärer med göteborgarnas bästa i fokus. Du kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang och samverkar med andra för att hitta bra lösningar och värdeskapande. Du ser lösningar, utvecklar där förändring behöver ske och driver ditt arbete framåt. Då du i denna tjänst kommer ansvara för ett eget kategoriområde är din egna förmåga att driva arbetet framåt särskilt viktigt.

Du kan projektledning och kan balansera kundens behov och övriga aspekter som bidrar till ett bra resultat med kunden i fokus. Du kan ta ansvar för ditt eget arbete såväl som att du gillar att vara en del av en grupp och har lätt för att samarbeta med andra. Du är lyhörd och söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv.


ÖVRIGT
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Upphandlare till Kfast

Upphandlare till Kfast

19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024

15 november 2024