OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag – Våra 12 000 medarbetare på våra drygt 500 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningsenheter har ett gemensamt fokus - kvalitet och utveckling.
Inköpsavdelningen består av ett antal strategiska inköpare som var och en arbetar med både sortiment och verksamhetsansvar gentemot Academedias enheter för uppföljning och målstyrning. Vår tillväxt gör att vi behöver förstärka vår inköpsorganisation ytterligare, och specifikt inom sortimentet konsulttjänster. Rollen innebär stora möjligheter för dig att vara med och skapa strategier och målsättningar från första början.
Arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare på AcadeMedia ansvarar du för ett antal sortiment. Sortimentsansvaret innebär att utifrån koncernens hela behov planerar, genomför upphandlingar samt implementerar ramavtalen inom koncernen.
Du kommer att genomföra spendanalyser och återkoppla till bland andra våra verksamhetschefer.
Du kommer att ansvara för hur inköp inom sortimenten genomförs hos ramavtalsleverantörer och hur detta kan förbättras. Genom tät kommunikation med verksamheten får du kunskap kring verksamhetens behov och du blir en nyckelperson vid inköpsbehov och leverantörsfrågor.
• Du kommer att ha eget sortimentsansvar, varav konsulttjänster är det mest omfattande.
• Du genomför spendanalyser och presentationer till verksamheterna, med efterföljande förslag på åtgärder månadsbasis för att nå utsatta mål.
• Du driver och utvecklar strategier och långsiktighet inom dina sortiment. Du arbetar fram en samarbetsinriktad affärsrelation genom bla avstämningsmöten tillsammans med leverantörerna och utvecklar avtalen.
• Då AcadeMedia är ett tillväxtföretag kommer du vara med och påverka och ta ansvar för gruppens utveckling för nya verksamheter/varumärken.
Yrkesmässig erfarenhet
• Erfarenhet av att projektleda/driva upphandlingar av konsulttjänster.
• Erfarenhet av strategiskt inköpsarbete.
• Kunskap inom avtalsjuridik.
• Van användare av Excel och PowerPoint och kunna göra egna analyser och presentationer.
• Förhandlingserfarenhet
• Van att anpassa budskap efter mottagare.
Som person är du:
Som person är du utåtriktad, driven och prestigelös. Du måste kunna hantera flera ärenden samtidigt och göra korrekta prioriteringar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en person med stark drivkraft, som tar egna initiativ och slutför projekt. Du är noggrann och tycker om att arbeta i högt tempo.
Om tjänsten
Tjänsten är på heltid och med placering i centrala Stockholm. Du kommer att ingå i koncernens kundorienterade inköpsgrupp. Provanställning sex månader.
Låter detta intressant?
Du söker tjänsten genom att klicka på nedanstående länk. Vi tar ej emot ansökningar via post eller mail.
Skicka ansökan senast den 7 augusti, urval sker löpande.
För frågor kontakta inköpschef: Daniel Wahlström 072-5127505, daniel.wahlstrom@academedia.se.
Varje dag går 60 000 förskolebarn och elever samt cirka 30 000 vuxenstuderande till våra verksamheter. Vi har drygt 450 enheter och runt 11 800 medarbetare. AcadeMedia finns över hela Sverige, från Boden i norr till Malmö i söder. Vi har även förskolor i Norge.
Våra förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar ska ge våra elever och deltagare en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål. Alla som valt oss ska få de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.