Strategisk Inköpare, Avonova

Strategisk Inköpare, Avonova

Arbetsbeskrivning

Vi utformar nu framtidens företagshälsovård och har en ambitiös digitaliseringsagenda. Vill du vara med och utveckla vår inköpsfunktion samtidigt som du bidrar till att skapa ett hållbart arbetsliv? Trivs du i en organisation med sunda värderingar samt dynamisk och tillåtande miljö? Då ser vi fram emot din ansökan!
 
Om rollen
Som Strategisk Inköpare ansvarar du för strategiska och operativa inköps- och upphandlingsfrågor ur ett helhetsperspektiv för koncernen inom tilldelad inköpskategori. Du är även en del av att utveckla inköpsfunktionen mot nya effektiva arbetssätt genom digitalisering och automatisering som gör att funktionen utgör ett smart stöd till våra verksamheter och bidrar till att de kan hantera sina inköpsbehov på ett ekonomiskt och smidigt sätt.
 
Rollen innebär ett tätt samarbete med Avonovas verksamheter men också med centrala supportfunktioner och i rollen måste man kunna agera både support och stöd men också ställa tydliga krav, både internt och externt.
 
Placeringsort är Stockholm och rapporterar till koncernens Inköpschef.
 
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- vara ansvarig för kategoristrategier och aktiviteter inom olika området Tjänster*
- driva inköpsforum inom kategoriansvaret internt för att förstå våra verksamheters inköpsbehov
- agera support till övriga kategorier vid behov
- genomföra spendanalyser och uppföljning av leverantörer
- vara eskaleringsinstans för brister i leveranser där avtalsvillkoren inte uppfylls
- medverkar till att utveckla inköpsfunktionen
 
*Exempelvis inom: Medicinska tjänster, IT- och telefoni, Travel, Försäkringar etc.
 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- högskole- eller universitetsexamen som ingenjör, ekonom eller en kombination av dessa
- minst 5 års kvalificerad erfarenhet av inköp och avtalsförhandling av Tjänster. Erfarenhet inom IT är meriterande
- förmåga att kunna kombinera att vara support och samtidigt ställa tydliga krav i verksamheten
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- avancerad användare av excel och power point


Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- god förmåga att samarbeta och kommunicera såväl internt som externt
- analytisk, förändrings- och processorienterad
- lösnings- och resultatorienterad
- har hög integritet
 
Om Avonova
Avonova erbjuder tjänster inom företagshälsa och ledarutveckling och vi hjälper företag att prestera och de anställda att trivas. Vi utformar nu framtidens företagshälsovård och har en ambitiös digitaliseringsagenda.
 
Vår mission är att leda vägen till ett hållbart arbetsliv, varje dag!
 
Avonova har 170 hälsocenter och 1 300 anställda. 15 000 kunder och deras 1,5 miljoner medarbetare erbjuds varje år våra tjänster vilket gör oss till den största aktören inom företagshälsovård i Norden.
Sedan 2019 ägs Avonova av Norvestor, ett av de största investmentsbolagen i Norden.
Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sökord: inköp, inköpare, facility, avonova, företagshälsa, företagshälsovård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 30 maj 2022

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024