Strategisk Inköpare Barnkläder - Externa varumärken

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av Nordens snabbaste växande e-handelsföretag. Vi servar idag fler än 800 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 30 000 kvm stora lager, med över 45 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 180 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Vi skall ge nordiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.

Vi söker inköpare
Jollyrooms produktsortiment är det största lagerförda sortimentet i vår bransch. Vi arbetar med välkända såväl som egna varumärken. I vår expansiva satsning uppstår det kontinuerligt nya tjänster, ansvarsområden och kategorier på vår inköp- och produktavdelning.

Barnkläder är ett växande produktområde med stor potential. Våra kunder är på ständig jakt efter kläder till barnen som skall vara både trendiga och funktionella. Det är läge att accelerera vår position inom barnkläder, vi söker därför efter en affärsinriktad och driven inköpare till vårt team Kläder.

Som inköpare arbetar du i ett team bestående av kategorichef, inköpare och inköpsassistenter. Inköparens huvuduppgift är att se till att Jollyroom har rätt lagerfört sortiment till minsta möjliga kostnad och bästa möjliga marginal. Med fingertoppskänsla utvecklar du sortimentsstrategi och identifierar vilka nya varumärken som skall tas in och driver inköpen för kategorin med mål att bygga upp branschens bästa sortiment.

Utöver driv och produktkunskap har du ett STORT intresse för IT och e-handel då mycket av det dagliga arbetet utförs i företagets affärssystem SAP. Försäljningskampanjer, orderläggning, prissättning och registervård är exempel på de sysslor som inköparen även ansvarar för utöver inköpsarbetet.

Arbetsuppgifter
- Inköpsarbete innehållande förhandling, orderläggning, lagerhållning etc.
- Sortimentsstrategi för externa varumärken
- Försäljningskampanjer
- Försäljningsanalys  
- Registervård utgående/nya produkter
- Budget- och resultatansvar
- Agera back-up för Kategorichef i teamet 

Din profil
- Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi, inköp, marknad, sälj eller dylikt
- Erfarenhet av en verksamhetsövergripande roll inom inköp (erfarenhet inom e-handel är meriterande)
- Tekniskt intresserad med goda kunskaper i affärssystem och analysverktyg (SAP, Excel, Qlickview, Litium)
- Goda kunskaper i engelska, både skrift och tal

Som person är du extremt affärsinriktad och van att arbeta självständigt – du drivs av tydliga mål, resultat och försäljning. Du har en stor vilja att uppnå goda resultat i ditt arbete och ser inte bara till den enskilda uppgiften, utan till verksamheten i sin helhet. Du har ett brinnande intresse för e-handel och försäljning och tar inköpsbeslut därefter. Med ett strukturerat arbetssätt, ”Can-Do”-attityd och en engagerad personlighet bidrar du starkt till ditt teams prestation.

Vi erbjuder dig
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och kontakt
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Hisings Kärra
- Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via e-post; terese.fernbring@jollyroom.se samt tfn; 0739-80 82 40.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Terese Fernbring

Personalansvarig Terese Fernbring

Terese Fernbring

HR assistent Nicole Berger

Nicole Berger

HR Generalist Louise Bichler

HR Nicole Berger

Personalchef Terese Fernbring

HR Chef Terese Fernbring

Personalchef Terese Fernbring
0739808240

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOLLYROOM AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 23 mars 2017

Besöksadress

Argongatan 11
Mölndal

Postadress

Argongatan 11
Mölndal, 43153

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024