OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för vår kunds räkning en strategisk inköpare som kommer att ingå i teamet för indirekt inköp som spelar en avgörande roll för att säkerställa deras fortsatta framgång. Är du en orädd person som gärna tar dig an nya utmaningar kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag då vi jobbar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
I rollen som strategisk inköpare kommer du vara en del av ett team med ständig förändring och nya utmaningar varje dag. Vi ser att du är en person som kan sätta dig in i uppgifter snabbt, med ett övergripande perspektiv och som är redo att snabbt ta beslut när det behövs.
Du kommer att vara baserad i Stockholm tillsammans med teamet för indirekt upphandling och kommer att vara involverad i indirekt upphandlingsarbete över deras globala portfölj. Företaget är inne i en spännande tillväxtfas och det kommer att finnas goda möjligheter att påverka och forma denna roll.
Syftet med rollen är att stödja verksamheten med inköpsaktiviteter för att säkerställa kostnadsmedvetet beteende för att åstadkomma det bästa värdet och resultatet för företaget.
Du erbjuds
- En möjlighet att utvecklas i din roll inom en spännande bransch
- En dedikerad konsultchef som stöttar och följer dig i din utveckling
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Stödja interna intressenter i upphandlingsprocessen för att säkerställa kostnadseffektivitet och kompatibla inköp
* Samarbeta med ett brett spektrum av intressenter över funktioner och geografiska områden
* Utvärdera och analysera offerter och potentiella leverantörer
* Proaktivt identifiera möjligheter till förbättringar och driva implementeringen under hela inköpsprocessen
* Förbereda och genomföra leverantörsförhandlingar enligt bästa praxis
* Registrera avtal i avtalshanteringssystemet
* Säkerställa efterlevnad av P2P-processer inklusive skapande och uppföljning av inköpsordrar
* Förbereda månadsrapporter och övervaka KPI:er
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av Office-paketet
- Har minst två års erfarenhet inom en finans- eller inköpsroll
- Är erfaren inom förhandling
- Har kunskap kring avtal, både kommersiella och juridiska termer
- Har erfarenhet eller intresse av att arbeta med många olika intressenter, gärna gränsöverskridande
- Har analytisk förmåga – förmåga att strukturera och analysera datamängder på ett tidseffektivt sätt
- Har kommunikationsförmåga - förmåga att kommunicera till alla nivåer i organisationen och är fullständigt flytande i skriftlig och muntlig engelska, då många arbetsuppgifter utförs på engelska.
- Har erfarenhet från affärssystem såsom IFS eller motsvarande
- Har en drivkraft att växa och att vidareutvecklas inom företaget
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Strategisk
- Problemlösande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231