OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
SGDS Gruppen (Saint-Gobain Distribution Sweden) grundades 2021 och är en grupp av fem bygg-, installations- och byggmaterialföretag med gemensamma stödfunktioner. Koncernen består idag av Dahl, Optimera, Bevego, Konradssons Kakel och Kakelspecialisten och servar cirka 150 000 kunder på sina 170 etableringar i Sverige. SGDS Gruppen har sitt huvudkontor i Bromma Stockholm med verksamhet över hela Sverige och ägs till fullo av Saint-Gobain. Saint-Gobain är ett av världens största företag, grundat för 350 år sedan, och har över 167 000 anställda över hela världen. SGDS hade en nettoomsättning på cirka 16 miljarder SEK 2020 med över 3000 anställda.
Din roll
Vi söker nu för SGDS Gruppens räkning en strategisk inköpare till kategori Verktyg och förnödenheter. Sortimentet innefattar både ledande varumärken och Dahls egna produkter. Allt noga utvalt för att uppfylla höga kvalitetskrav och ge en prisvärd, funktionell lösning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Kontinuerligt arbeta med leverantörsrelationer och underhålla befintlig leverantörsbas
- Driva förbättringsinitiativ och förhandlingar med fokus på pris- och bruttomarginal
- Stödja kategorins projekt med kommersiellt ansvar och kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft gällande nuvarande leverantörer.
- Ansvarig för förhandling samt aktivt hantera och ytterligare utveckla leverantörskontrakten
- Etablera och kontinuerligt utveckla strategier för leverantörsbasen och kategorin
- Försäkra dig om att inköpsstrategi, inköpspolicy och tillvägagångssätt uppfylls
Din profil
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av strategiskt inköp samt erfarenhet av Microsoft Excel där du arbetar obehindrat med olika typer av funktionaliteter. Vidare ser vi det som meriterande om du har erfarenhet från arbete hos grossist eller med VVS-relaterade produkter. För att lyckas i rollen ser vi även att du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska, både i tal och skrift.
Som person tror vi att du är en relationsbyggare med ett högt driv och engagemang. Vardagen för en strategisk inköpare involverar flera kontaktytor vilket kräver att du är anpassningsbar, strukturerad och förstår vikten av administration. Det är viktigt att du har ett affärsdriv, är analytiskt lagd och kan se möjligheter i siffrorna.
Denna tjänst är en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning, med placering på bolagets huvudkontor i Bromma. Rollen rapporterar till kategorichef för Verktyg och förnödenheter.
Om Clevry
I denna rekryteringsprocess samarbetar SGDS Gruppen med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Frågor angående rekryteringsprocessen hänvisas till Johan Ljungberg, +46 70 417 69 44. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2022-07-15.
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)