OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Strategisk inköpare sökes till kund som verkar inom metallindustrin. Vår kund är en viktig och global industripartner med kunder inom flera olika branscher. Som strategisk inköpare kommer du att arbeta i en projektorienterad verksamhet med make och buy analyser, titta på kedjor med fokus på det strategiska inköpsarbetet men även operativt arbete kan förekomma. Du kommer att fokusera på det lokala behovet hos kunden främst.
Rollen är en konsultlösning där du kommer att vara anställd av Randstad men arbeta ute hos kund.
Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Urvalet kommer att ske löpande, så ansök redan idag.
Ansvarsområden
I din roll som strategisk inköpare kommer du att arbeta lokalt mot försäljningsorganisationen och leveransorganisationen i en processorienterad verksamhet. Du kommer att bli ägare av inköpsprocessen och rapporterar till general manager. I arbetet följer du upp nyckeltal, justeringar och reviderar vid behov, månadsvis. Du kommer att utgå från kunden i början under din onboarding, för att sedan även kunna arbeta hemifrån om det önskas. I arbetet ingår det även:
Make- och buy-analyser. Analys av flöden, kedjor kopplat till inköpsprocessen.
Utvärdering och revidering av t ex ledtider då kunden arbetar projektbaserat.
Utveckling av leverantörer samt att säkerställa att leveransen sker i tid
Arbetstider
Heltid, dagtid. Uppdragets längd beräknas till ca 6 månader.
Kvalifikationer
För att du ska trivas i den här rollen ser vi att du är en riktig do'er som hugger tag i saker och arbetar självgående. Du har en god känsla och erfarenhet av att ha arbetat projektbaserat och du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ledtider och förbättringar gällande det. Förutom det ser vi att du har:
Minst 4 års arbetslivserfarenhet av både strategiskt och operativt inköp
Tidigare erfarenhet av att arbeta projektbaserat med inköp då du i denna roll arbetar med kundunika orders.
Tidigare erfarenhet av analyser kopplat till inköp gällande t ex utvärdering, revidering och förbättring.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort med tillgång till bil
Det är mycket meriterande om du även har:
Tidigare erfarenhet av metallindustrin
En eftergymnasial utbildning inom inköp
Personliga egenskaper
Som person är du analytisk lagd och trivs med att arbeta detaljfokuserat. Du är duktig på att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. I denna roll har du daglig kontakt internt och med kunder och leverantörer över hela världen.
För att lyckas i denna roll behöver du vara trygg i dig själv och ha en god tilltro till din egen förmåga samtidigt som du är öppen och flexibel mot dina kollegor och chefer. Vidare trivs du bäst med att arbeta strukturerar och har ett gott ordningssinne.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Minst 4 års erfarenhet av strategiskt och operativt inköpsarbete.
Ansökan
2021-05-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Anna-li Eklund, annali.eklund@randstad.se eller Emma Sohlberg, emma.sohlberg@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044