OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående och resultatinriktad person med tidigare förhandlingserfarenhet samt goda kunskaper inom inköp- och strategiarbete? Lockas du av möjligheten att vara en del av en större företagsgrupp samt leda och utveckla arbetet kring leverantörssamarbeten tillsammans med bolagets delägare?
Då kan rollen som strategisk inköpare till Bygg- & Industrigross Norden AB, även kallad BIG-gruppen, vara nästa steg för dig.
BIG-gruppen är Nordens ledande fristående bygg- och industrikedja, med delägare i Norge och Sverige som tillsammans har över 100 yrkesbutiker med lokala lager från norra Norge till södra Sverige. Huvudkontoret är på Kungsholmen i centrala Stockholm.
OM ROLLEN
Som strategisk inköpare ansvarar du för leverantörsförhandlingar och avtalsskrivning. Du analyserar och i nära dialog med delägarna tar fram underlag inför leverantörsutvärderingar och strategiarbeten samt säkerställer att bolaget och dess delägare har en optimerad leverantörsbas och konkurrenskraftiga inköpsvillkor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Genomföra leverantörsbedömningar, utvärdera, förhandla och skriva avtal med leverantörer
- Vara lyhörd för vilka behov som finns inom bolagets samt dess delägare och prioritera arbetet utifrån bolaget och delägarnas bästa
- Vara support till bolagets delägare beträffande leverantörer och sortiment
- Skapa förutsättningar för ökad lönsamhet
- Förbättra och utveckla samarbetet med bolagets leverantörer och samarbetspartner
- Aktivt samarbeta med bolagets delägare
- Ha ett helhetsperspektiv utifrån bolagets och delägarnas bästa
OM DIG
Vi söker dig med förhandlingserfarenhet, goda kunskaper inom inköp- och förhandling samt yrkeserfarenhet från liknande uppdrag inom branschen. Från tidigare roller har du utvecklat goda kunskaper för hur affärerna ser ut med Industri- och Bygg kunder samt har en förståelse för logistik och logistikflöde och du är van att arbeta affärsnära med fokus på kundnytta.
Som person är du proaktiv, innovativ samt resultatinriktad och du är van att självständigt strukturera och analysera ditt arbete. Du trivs i sociala sammanhang, har en god kommunikativ förmåga och lätt för att knyta nya kontakter.
Rollen kräver att du är flytande i svenska och engelska och goda kunskaper inom O365.
Kunskaper inom Microsoft Access samt Business Intelligence är meriterande.