OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att projektleda och genomföra konsult- och entreprenadupphandlingar inom offentlig verksamhet? Då kanske du är vår nya strategiska inköpare inom Entreprenad? Här kommer du att bli en del av ett modernt kategoristyrt inköpsteam och vara en viktig och efterfrågad medarbetare.
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Där du gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
Vår strategiska inköpare för entreprenader går i pension vilket gör att vi nu söker ny medarbetare till inköpsteamet. Här kommer du genom ett projektorienterat arbetssätt driva upphandlingsarbetet, från start till mål. I arbetet behövs ett stort engagemang för hela bredden, såsom affärsmässiga mekanismer, juridiska aspekter och framförallt regelverken AB, ABT, ABK och AMA. Rollen är till stor del självständig och du kommer inom upphandlingsområdet att, utöver genomförande av upphandlingar, förvalta avtal och genom uppföljningar. Du tillhör kategoriområdet Fastighet och Facility management och är en stödfunktion och rådgivande i upphandling- och avropsfrågor från verksamheterna. Förutom interna kontakter för du dialog med leverantörer och är väl uppdaterad gällande relevanta leverantörsmarknader. Som strategisk inköpare utgår du från våra gemensamma mål för att tillhandahålla en affärsmässig- och resurseffektiv inköpsprocess.
Du kommer att du att ingå i ett arbetslag om 18 strategiska inköpare och kollegorna finns på kontor i Eskilstuna, Nyköping, Katrineholm och i Västerås. Hos oss arbetar engagerade och stöttande kollegor och du kommer att få ett utvecklande jobb med många kontaktytor. Arbetet innebär att du stödjer verksamheter i både Sörmland och Västmanland och på så vis kan resor under arbetstid bli aktuellt. Som nyanställd får du ta del av vårt introduktionsprogram i syfte att du så snart som möjligt ska känna dig som en del av vårt inköpsteam. I denna tjänst kommer arbetat främst vara riktat mot Sörmland.
Om arbetsplatsen
Inköp är en central service-, stöd-, och expertfunktion för både Region Sörmland och Region Västmanland, i alla typer av inköpsfrågor. Vi ansvarar för regionernas upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader för ett samlat värde om ca 5 miljarder per år. Vi har också det övergripande ansvaret för e-handel i Region Sörmland.
Inköpsenheten består av 56 medarbetare med placering i region Sörmland och Västmanland. Vi arbetar kategoristyrt vilket innebär att vi grupperar våra inköp utifrån leverantörsmarknaden för att uppnå största möjliga nytta. I denna tjänst som strategisk inköpare kommer du agera som upphandlingsspecialist till största delen inom entreprenader i Sörmland. Tillsammans arbetar alla med att utveckla inköpsenheten genom en effektiv resursanvändning för att stödja regionernas verksamheter till ekonomi i balans.
Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen inom teknik, ekonomi, inköp, juridik eller annan eftergymnasial utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig, alternativt förvärvat motsvarande kunskaper från arbetslivet. För att vara aktuell för tjänsten är det ett krav att du har erfarenhet av att upphandla entreprenader och tekniska konsulttjänster inom offentlig verksamhet där LOU har tillämpats. För att lyckas väl i rollen behöver du goda kunskaper inom regelverken AB, ABT, ABK och AMA. Annan utbildning inom projektledning eller juridik ses som meriterande. Har du även arbetat med LUF/LOV inom offentlig verksamhet, eller har erfarenhet av upphandlingsverktyget Visma TendSign eller likvärdigt system är det också ett plus. God datavana och kunskap i Office-paketen är en självklarhet. Rollen ställer även krav på god kommunikativ förmåga i tydliggörande av inköpsrelaterade frågor vilket förutsätter goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som i skrift.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som självständigt kan driva och leda upphandlingar på ett projektorienterat sätt. Arbetet kräver ett stort engagemang och du har lätt för att prioritera och fokusera på rätt uppgift. Du kan skapa en tydlig struktur och trivs som bäst när du både får arbeta strategiskt- som såväl med administrativa arbetsuppgifter. I entreprenadupphandlingsarbetet ses du som en kunskapsresurs för andra och är uppdaterad genom omvärldsbevakning inom området och underhåller kunskap kontinuerligt. I dina projekt samarbetar du inom inköpsenheten samt med övriga medarbetare inom båda regionerna, vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga. En förhoppning vi har är att du som person bidrar till en fortsatt positiv arbetskultur och arbetar lösningsfokuserat samt har ett intresse för verksamhetsutveckling.
Varmt välkommen med din ansökan senast 21 mars 2022.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid hos Region Sörmland. Tillträde och placeringsort enligt överenskommelse. Möjliga placeringsorter är Eskilstuna, Nyköping, Katrineholm och Västerås. I denna roll finns goda möjligheter till distansarbete ett par dagar i veckan.
Intervjuer planeras att ske digitalt under v. 13 och v.14.
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner
Ronnie Svensson
Enhetschef
016-10 49 49
Facklig kontakt Växel Tfn
0155-245 000
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42