OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bilfinger Industrial Services Sweden AB ingår i Bilfingerkoncernen som består av cirka 40 000 anställda runt om i hela världen. I Sverige består verksamheten av 1100 anställda med verksamhet i hela landet, huvudkontoret ligger i Kungälv. Vår kärnverksamhet är underhåll, ingenjörstjänster och verkstadsservice inom petrokemi-, massa-, energi- och gruvindustrin. Läs mer om oss på: http://www.is-sweden.bilfinger.com/
Hos oss på Bilfinger är vi angelägna om att skapa värden och förbättringar tillsammans med våra kunder. Vår absolut viktigaste resurs i detta arbete är våra kompetenta medarbetare och kombinationen av våra anställdas färdigheter. I vår verksamhet står höga krav på kvalitet, säkerhet och kompetens i fokus. Som anställd erbjuds du att vara en del av en företagskultur baserad på engagemang, ansvarstagande och affärsinriktning i ständig utveckling. Bilfinger är ett hållbart företag med finansiell styrka och tillväxtambition.
Vi söker till vårt kontor i Karlstad
Strategisk Inköpare
Arbetsuppgifter och ansvarsområde
Vi söker dig som vill ingå i vår inköpsgrupp om 5 personer, stationerade i olika delar i landet, och få arbeta i ett företag och med en process under utveckling där du skall kunna ta eget ansvar för hela inköpsprocessen. I ditt arbete ingår också operativt inköpsarbete, leverantörsbedömningar och utvärderingar. Du skall självständigt och i samarbete med linjen kunna driva upphandling från förfrågan till avtal.
Som en del av vår inköpsorganisation skall du vara väl insatt i våra riktlinjer och KPI:er och aktivt arbeta för att dessa följs. Det innebär även att ha en tät dialog med medarbetare inom ditt område, säkerställa att riktlinjerna efterlevs, samt informera och utbilda vid behov. Du kommer också att vara involverad i arbetet att utveckla inköpsprocessen och användandet av SAP i organisationen.
Du kommer främst att arbeta mot vårt affärsområde Energy, men som en del i inköpsgruppen kommer du tidvis även arbeta i centrala projekt eller mot andra delar av verksamheten.
Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning och/eller motsvarande erfarenhet från inköpsområdet
• Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete, kunskap om entreprenadavtal är meriterande
• Erfarenhet från inköpsarbete i affärssystem, gärna SAP
• Förhandlingsvana
• Tala och skriva engelska obehindrat
• Ekonomisk och juridisk förståelse
• Då resor förekommer i tjänsten förutsätter vi att du har körkort (klass B)
Personliga egenskaper
Du är prestigelös och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du har ett strategiskt tänkande och en god förmåga att prioritera. Du tycker om utmaningen med att arbeta i en bransch som ständigt förändras.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Inköpschef Eva Katainen på telefon 0738-50 39 73.