OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett roligt och utmanade inköpsjobb med stor flexibilitet samt möjlighet att utveckla och påverka ditt ansvarområde, tveka inte, sök denna tjänst.
Inom gruppen Logistics Purchasing söker vi nu en erfaren inköpare som är villig att ta sig an en mycket spännande inköpsroll med:
Högt kommersiellt tryck.
Stor intern uppmärksamhet, intresse och gehör.
Selaktighet och möjlighet att driva en del av Scanias helt nya och förändrade arbetssätt att köpa in hållbara transporter (Sustainability) både ur ett miljöhänseende och med socialt ansvarstagande.
Stort logistik-, process- och kvalitetsansvar.
Krav på dig som inköpare att våga ta egna snabba beslut och vissa risker.
Arbetskollegor som är drivna, intresserade, hjälpsamma och glada.
Commodity Logistics har det globala ansvaret för inköp av Scanias logistik- och transporttjänster.
I rollen kommer du att ha upphandlingsansvaret för olika upphandlingar/processer inom segmenten Inbound och Outbound, vilket innebär Scanias transporter på land (väg och räls) och ”short sea” till våra produktionsanläggningar, återförsäljare av Spare parts och transporter ut på marknaden av Scanias nya lastbilar, bussar, motorer och komponenter.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Sourcing Manager bidrar du till att utveckla och optimera Scanias leverantörsbas inom segmentet. Din huvuduppgift blir att driva och implementera aktiviteter/upphandlingar med syfte att förbättra kvalitet, teknik, leveransprecision och totalkostnad ur ett hållbarhetsperspektiv.
Som Sourcing Manager kommer du att förhandla, ingå kommersiella och legala avtal, samt aktivt arbeta med utveckling av befintliga och nya leverantörer i enlighet med Scanias högt ställda krav. Arbetet sker i nära samarbete med våra viktiga leverantörer, övriga inköpskollegor inom logistikinköp på Scania, logistikinköparna på MAN (i München) och Volkswagen (i Wolfsburg) samt med våra internkunder och kravställare inom Scanias centrala logistikfunktioner. De finala inköpsbesluten för de största affärerna tas med och i samråd med VW´s inköpsleding i Wolfsburg.
Din profil
Vi söker dig som har ett stort kommersiellt intresse samt erkänd inköpserfarenhet.
Du är affärsmässig, relationsbyggare, kreativ, resultatinriktad med en förmåga att skapa helhetslösningar genom en kombination av effektiv planering, förståelse för affärsutveckling och tekniska lösningar för att nå uppsatta mål. Du bör även ha en god förmåga att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Som inköpare försöker du alltid att finna lösningar och vågar ta risker på ett ansvarsfullt sätt. Det är meriterande att ha arbetat med inköp av logistiktjänster.
Då du kommer att ha många internationella kontakter förutsätter vi att du är villig att resa i tjänsten samt att du behärskar engelska väl i såväl tal som skrift och har god insikt i hur olika kulturer/ företagskulturer kan påverka ”Affären”. Troligtvis är du som söker högskole- eller civilingenjör/ekonom.
Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell värld är du välkommen att höra av dig till oss. Vi ser fram emot din ansökan!
För ytterligare information kontakta gärna
Commodity Manager Lars Bäcklund +46 8 553 801 91.
Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval sker löpande.
Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20176069 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .