OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en arbetsplats som präglas av lojalitet, engagemang, omtanke och samarbete? Då är vi rätt arbetsplats för dig. Leo´s befinner sig i en expansiv fas och söker nu en operativ, driven och självgående strategisk inköpare som vill utveckla koncernens inköpsfunktion i samtliga 5 länder (Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland). Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i centrala Luleå där totalt drygt 20 personer arbetar och du rapporterar direkt till CFO. Du ingår även i koncernens produktgrupp. Som strategisk inköpare har du en viktig roll där du får ett stort inflytande på företagets framtida utveckling av sortiment, erbjudandet och lönsamhet.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill leda och utveckla vårt inköpsarbete i rollen som strategisk inköpare. Du kommer att rapportera till bolagets CFO. Tjänsten omfattar samtliga inköp i koncernen där mat och dryck står för den största delen. Total inköpsvolym ligger på ca 250 MSEK och förväntas öka i takt med expansionen.
I arbetsuppgifterna ingår att ansvara och utveckla inköp och logistik, artikelregister, produktkalkyler, inköpsstruktur (innefattande lager och inköp) och inköpspriser i koncernens affärs- och kassasystem. Du kommer att ta fram statistik och analyser för upphandling, ta in offerter, sköta kontakten med underleverantörer samt delta vid upphandlingar och förhandlingar. Vidare kommer du även att leda och ansvara för att utveckla rutiner, löpande jobba med prisuppföljningar och spendanalys, driva inköpsförbättringar, söka synergier för konsolidering av volymer samt säkerställa avtalslojalitet, se över kostnadsposter och utveckla mer funktionella produkter med fokus på ökad lönsamhet. Du kommer att jobba nära vår F&B Manager för att löpande utveckla koncernens utbud och lönsamhet i restaurangen. Rollen innebär många kontakter och samarbete internt och externt, internationellt arbete och förhandlingar på engelska.
Du erbjuds en tjänst med spännande strategiska och operativa utmaningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har goda ekonomiska kunskaper, gärna med en akademisk bakgrund inom ekonomi eller inköp. Vi ser även att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av inköp i övriga nordiska länder eller Tyskland är meriterande. Rollen kräver goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. Goda kunskaper i Excel samt övriga program i Officepaketet är ett krav. Meriterande om du har erfarenhet av Microsoft NAV som är koncernens affärssystem.
Som person är du affärsmässig, drivs av resultat och analys samt har ett högt kostnadsfokus och gillar att arbeta med siffror. Du är van att förhandla, har lätt för att samarbeta samt att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med att driva på dina egna processer samt är van att arbeta självständigt, och förstår vikten av att arbeta strukturerat och metodiskt. Du gillar utveckling och har modet att våga utmana både internt och externt.
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse och placering i centrala Luleå.
Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så fort som möjligt.
Leos Lekland är Nordens största och mest besökta leklandskedja med närmare 50 anläggningar (Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland). Företaget är inne i en expansiv fas och räknar med att etablera 6-8 nya lekland årligen, målet är 60 lekland 2020. När bolaget startades 2006 i Luleå, ville grundarna skapa en mötesplats för familjer med fokus på lek och rörelse. Det är mer aktuellt än någonsin nu när rapporter från WHO visar att barnen rör sig för lite idag. Företagets framgång bygger på ett starkt koncept med lek, bus och rörelse för hela familjen. Våra viktigaste prioriteringar är service och säkerhet, renlighet, för att få nöjda gäster som kommer tillbaka. Allt vi gör ska vi göra med kvalitet och engagemang.