OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Maintrac är teknikexperten inom infrastruktur, nätverk och säkerhet som levererar hårdvara, mjukvara och tjänster till Sveriges stadsnät. Vi söker en strategisk inköpare som vill vara med och vidareutveckla Sveriges stadsnät och fika med våra leverantörer. Och om du inte gillar god-fika går det bra att fokusera på goda förhandlingar istället.
Som vår nya strategiska inköpare ansvarar du för att upprätthålla och vårda relationer samt utveckla våra leverantörer. Rollen innebär många kontaktytor med företagets olika interna funktioner så som avdelningarna för logistik, teknik och sälj. Vår målsättning är att tillföra mervärde genom att dela med oss av vår erfarenhet och överföra kompetens till våra kunder.
Det bra om du har lätt för att knyta kontakter och har en förmåga att utveckla och vårda relationer. Du drivs av att optimera affärer för att på bästa sätt bidra till företagets framtida utveckling. Som person tror vi även att du är analytisk, strukturerad och resultatorienterad.
Vi erbjuder ett fritt och ansvarsfullt arbetsklimat. Jobba i ett dynamiskt och ungt företag som har erfarenhet med mycket hög kompetens. Företaget är tillräckligt litet för att vara flexibelt och högt i tak men tillräckligt stort för att vara trovärdigt. Vi är en värderingsstyrd organisation och vi är engagerade av naturen och har en kultur som handlar om att ha kul på jobbet, vara lyhörda, nyfikna och formbara.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Leverantörer
Teckna avtal med våra leverantörer
Förhandla pris och kommersiella villkor
Bygga långsiktiga affärsrelationer och samarbeten
Inköp
Stötta i projektrelaterade inköpsfrågor
Hantera bevakning, rapportering och uppföljning gällande bl.a. lagernivåer
Ansvara för löpande inköp
Vid behov vara behjälplig med ordermottagning
Ansvara för upphandlingar
Agera stöd vid upphandlingar från kund
Marknad
Delta i företagets strategiska råd
Omvärldsbevakning
Erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du har följande erfarenheter och kvalifikationer:
Du har tidigare erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
Erfarenhet och kunskap från IT/telekom-branschen ses som en fördel
God marknadskunskap
Kunskapskrav
Akademisk utbildning i ekonomi/inköp eller motsvarande som passar för tjänsten
Talar och skriver flytande svenska och engelska.
Körkort
Du kommer att utgå från huvudkontoret i Linköping där du sitter i våra fina lokaler tillsammans med härliga kollegor.
Låter det som en intressant tjänst för dig? Skicka i så fall in din ansökan redan idag och om du har några frågor tveka inte att höra av dig!
Om Maintrac
Maintrac är teknikexperten inom infrastruktur, nätverk och säkerhet. Vi levererar allt för Sveriges nät. Från övervakning, NOC, helpdesk, serverhosting, datalagring och drift till skräddarsydd reservdels– och hårdvaruhantering som kan förkonfigureras efter just dina logistiska och tekniska behov. Dessutom erbjuder vi teknikexpertis i form av konsulting inom projektledning, management, arkitektur, teknik och strategi.
Vi är en värderingsstyrd organisation och vi är engagerade av naturen och har en kultur som handlar om att ha kul på jobbet, vara lyhörda, nyfikna och formbara. Vår kultur bygger på fyra bokstäver – W.I.S.E.
Witty – Vår kultur drivs av många skratt och en naturlig glädje. Vi tycker om att ha kul på jobbet! Den är en naturlig del av vårt eget DNA.
Innovate – Vi är den nya generationen digitala experter som genom högsta möjliga säkerhet kopplar ihop människor, företag och samhälle med nya upplevelser.
Smooth – Vi anpassar oss alltid efter marknadens ständiga utveckling. Det är nyckeln till att betraktas som ett öppet, innovativt och tillförlitligt företag.
Energetic – Vi är engagerade och föreslår gärna alternativa vägar fram för att leverera en hållbar och säker digital infrastruktur.
Hos oss får du ett fritt och ansvarsfullt arbetsklimat i ett expansivt, dynamiskt och ungt företag som har erfarenhet och hög kompetens.
Välkommen med din ansökan senast den 14 juni via mail till elin.andersson@maintrac.se