OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har 13 800 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Saab Security, en affärsenhet inom Saab-koncernen, utvecklar och säljer system för att effektivisera och skydda samhällskritiska flöden, som till exempel kontroll och övervakning av samhällskritisk infrastruktur. Vi arbetar bland annat med säkerhetslösningar för polis, räddningstjänst, flygplatser, kärnkraftverk och andra viktiga skyddsobjekt. Våra lösningar ligger i teknikens framkant där det ställs höga krav på säkerhet och tillgänglighet. Vi finns på flera orter i Sverige och även i Sydafrika och Australien. Du blir en del av avdelning Sourcing & Contract Management vars främsta uppgift är att stödja affärsenheten i kommersiella frågor samt att säkra affärsenhetens avtal med kunder och leverantörer. Avdelningen består idag av sju personer och du kommer att rapportera till inköpschefen. Din roll Som strategisk inköpare kommer du att arbeta med upphandling och ansvara för verksamhetskritiska leveransavtal i enlighet med fastställda inköpsstrategier. Du kommer att vara verksam både i leveransprojekt och med att utveckla och genomföra inköpsstrategier. Arbetet sker i nära samverkan med verksamhetsprojekten där ditt ansvar blir att säkerställa för projektet kritiskt materiel och tjänster genom upphandling eller via existerande ramavtal. Du kommer även att ansvara för att driva ett kontinuerligt analys- och optimeringsarbete av Saab Securitys leverantörsbas. Dina kvalifikationer Vi tror att du har en akademisk utbildning inom teknik, ekonomi eller juridik. Du har goda erfarenheter av att driva affärsförhandlingar samt en djup kunskap och förståelse kring avtal, avtalshantering och upphandlingsprocesser. Meriterande är om du har erfarenhet av upphandling inom byggnadsentrepenadområdet och AB/ABT-regelverket. Du har ett starkt intresse för och en dokumenterad förmåga att kunna göra affärer. Dessutom är det värdefullt om du är intresserad av teknik. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Som person är du driven, analytisk och har förmågan att kunna arbeta självständigt. Du behöver även vara en resultatorienterad lagspelare. Rollen innebär samverkan med olika delar av företaget och ställer därför höga krav på att du är utåtriktad och kommunikativ.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595