Strategisk inköpare med leverantörsansvar, Fuji Autotech AB

Arbetsbeskrivning

Fuji Autotech AB är en systemleverantör som utvecklar, producerar och säljer ställbara styrkolonner, teleskopaxlar och ventiler till drygt 20 tillverkare av lastbilar, bussar och jordbruksmaskiner i Europa. Vi är idag ca 136 anställda och omsätter 32 MEUR. Fuji Autotech AB ingår i den japanska Fuji Kiko-gruppen som är global systemleverantör till den internationella fordonsindustrin. Vi är certifierade enligt ISO/ TS 16949 och ISO14001. www.fujiautotech.com 

Tjänsten
Du har helhetsansvaret för leverantörer inom utvalt sortiment.  Helhetsansvaret omfattar ansvar för att säkerställa robusta processer inom tilldelat sortiment såsom; leveranser av inkommande material till produktion, produkt- och processkvalitet, kommersiella avtal, teknik och projekt. Detta innefattar att leda och driva uppdrag och projekt kopplade till tilldelad leverantör mot skapade mål och ramar. En av arbetsuppgifter är att interagera och skapa bra relationer med leverantörer. Du rapporterar till inköpschef och placeringsort är Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter:
- Driva utvecklingen av strategier inom ditt segment
- Utveckla goda relationer med leverantörer samt utvärdera leverantörernas prestation
- Utföra det löpande inköpsarbetet; förhandlingar, projektdeltagande, implementering,
kostnadsoptimering m.m.
- Ansvara för sourcingaktiviteter samt hantera portfolio och leverantörsbas.
- Tillsammans med leverantören driva produkt- och processutvecklingsarbete i syfte att uppnå price/ performance och kvalitet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Minst 3-årig högskoleutbildning med teknisk, kommersiell inriktning eller en kombination av dessa
- Flerårig erfarenhet av inköpsarbete där det är meriterande med erfarenhet från Automotive
- Kompetens inom produktion och processutveckling
- Kunskap/kompetens och erfarenhet inom SQA-arbete och verktyg
- Kompetens, erfarenhet från produktutvecklingsprojekt och APQP inom Automotive
- Projektledarerfarenhet
- Goda kunskaper i MS Office och MS Project
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – tekniskt, kommersiell, skriftligt och muntligt.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Entreprenöriell
- Affärsmässig och har känsla för affärer
- Resultatinriktad
- Kunna genomföra och realisera
- Relationsskapande
- Tekniskt och kommersiellt lagd
- Ledaregenskaper.

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in gennom att klicka på länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Björk,
0738-56 30 00
Åsa Runnäs, VD
08-621 05 02
Lars Björk,
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
08-718 08 00
Lars Björk,
0738-563000
Lars Björk,
010 - 207 01 50. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
010-207 01 50
Jenny Jacobsson, Rekryteringskonsult
070-279 68 90. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
073-267 90 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 juni 2015

Besöksadress

Fleminggatan 7, 3 tr.
None

Postadress

PORTGATAN 3
Eskilstuna, 63342

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024