Strategisk inköpare Product & Supply

Arbetsbeskrivning

Orio söker strategiska inköpare Product & Supply:

Orio är ett globalt reservdels- och logistikföretag med stark, innovativ anda. Bland våra smarta och konkurrenskraftiga lösningar finns både logistik och ingenjörskunnande i världsklass. Vi kommer som enda distributör av Saab Original reservdelar att fortsätta stödja och förse Saab Service Centers med tillförlitlig service och kunskap – precis som vi gjort i snart 70 år.

Företagsnamnet Orio bildades 2013, innan dess hette vi Saab Automobile Parts AB. Vårt huvudkontor finns i Nyköping och vi har ett filialkontor i Trollhättan. Dessutom har vi dotterbolag i USA och Europa samt importörer i hela världen. Vi är sammanlagt ca 280 anställda i bolaget. Omsättningen 2015 uppgick till 935 miljoner kr med försäljning till över 60 marknader.

Vårt långsiktiga mål är att som verkstadspartner leverera vårt erbjudande genom innovativa tjänster och med modern teknik, samtidigt som vi stärker våra kunders affärer. Vi går en spännande framtid till mötes, där innovation och kundnära ambition går hand i hand. Genom att både bredda vårt erbjudande till att omfatta andra bilmärken på marknaden och utöka vår kundbas fortsätter vi växa och utvecklas, förhoppningsvis tillsammans med dig.

Om tjänsten – innehåll och ansvarsområden

Till huvudkontoret i Nyköping söker vi nu en Strategisk inköpare. Du kommer att ingå i Orios globala Product & Supply Team och rapportera direkt till vår Inköpschef. Tjänsten är en strategisk och taktisk befattning, med målet att ytterligare vässa, utveckla samt driva Orios sortiment och affärer med våra leverantörer. Direkt kontakt med Orios Sälj- och Marknads organisation i syfte att verkligen förstå kundernas behov och Orios säljmöjligheter är en naturlig del av vardagen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär helhetsansvar för leverantörer, avseende såväl affär som performance. Den viktigaste inputen in din roll sker via återkopplingen från Orios kundgränssnitt och övriga funktioner inom Orio. Inköps arbetet innehåller både uppbyggnad av nya leverantörssamarbeten och utveckling av befintliga.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant universitetsutbildning i förhållande till ovan tjänst, samt erfarenheter från kundansvar inom logistikbranschen, alternativt helhetsansvar för logistikverksamhet. Som person har du tydliga ledaregenskaper och god affärsmässig förståelse. Du kan arbeta strukturerat och vara en god kommunikatör/presentatör. Du skall vara skicklig att skapa nya och bra relationer. Eftersom tjänsten innebär kontakter med partners även utanför Sverige skall du ha goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du skall också ha B-körkort.


Upplysningar och ansökan

Upplysningar om tjänsten lämnas av Thomas Engström, rekryterare på Paragera, på thomas.engstrom@paragera.se.

Ansöka via paragera.se eller maila din ansökan till thomas.engstrom@paragera.se och märk ansökan med "Strategisk inköpare Product & Supply".

Vi gör löpande urval så välkommen med din ansökan snarast!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Sundh
013-4704041
Mikael Carlberg
070-5900830
Jenny Petersson

Henrik Valeskog
013-470 40 44
Åsa Callenfors

Thomas Engström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Paragera AB Linköping
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 december 2016

Besöksadress

Tanneforsgatan 3 58224 Linköping
None

Postadress

Tanneforsgatan 3
Linköping, 58224

Liknande jobb


5 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024