Strategisk inköpare? SAAB söker dig!

Arbetsbeskrivning

Presentation
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

De söker nu strategisk inköpare för konsultuppdrag. Varmt välkommen med ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter projektinköp och strategisk inköpsarbete där du har ett långsiktigt fokus att utveckla våra leverantörer. I rollen ingår offertförfrågningar med tillhörande avtalsarbete. Du utvecklar leverantörer genom ett fokus på kostnadseffektiva lösningar, kvalitet och ledtid. Vidare ansvarar du för att löpande uppdatera affärssystemet med rätt inköpsparametrar. Du bidrar också till att utveckla samarbetet med strategiskt inköp.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som:

- har en högskole- eller civilingenjörsexamen alt. mångårig relevant erfarenhet
- har minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp
- har minst 3 års erfarenhet av projektinköp
- har erfarenhet av förhandlingsteknik, affärsjuridik, projektledning och har produktkännedom


För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann. Samt initiativtagande och resultatinriktad


Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 23 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024