Strategisk inköpare Sickla/Tierp

Strategisk inköpare Sickla/Tierp

Arbetsbeskrivning

#jobbjustnu
Vill du vara med och göra skillnad hos oss och vår kund i Stockholm? Vi har ett omgående behov av en strategisk inköpare till verksamhet inom industriteknik i Sickla, Stockholm 10 min från City alternativ placering i Tierp.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team inom strategiskt inköp och arbeta med Industri 4.0/smart connected industry.
Ditt ansvarsområde inkluderar, men är inte begränsat till, följande:
Hantera leverantörsvalsprocessen med ett tvärfunktionellt tankesätt
Utvärdera, förhandla, teckna avtal och underhålla inköpsdata
Supplier Relationship Management process – leda ett tvärfunktionellt team för att optimera och förbättra kvalitet, leverans, kostnad och produktutveckling
Driva kostnadsförbättringsaktiviteter i samarbete med kontraktstillverkningspartners och R&D-avdelningen för att optimera produktlivscykelkostnader
Stödja ändringshantering av inköpta artiklar
Definiera leverantörs- och kategoristrategier samt utarbeta planer för genomförande



Krav
Du har minst 3 års yrkeserfarenhet som strategisk inköpare och Category Management inom industriteknik/high tech. Det är mycket meriterande är om du har erfarenhet av inköp av maskindelar, tillverkningsprocosser, LEAN samt erfarenhet av affärssystemet SAP R/3.
Vidare har du någon form av eftergymnasial examen med teknisk inriktning alternativt YH inköpsprogram och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Har du intyg på löpande vidareutbildning inom relevanta kunskapsområden är det meriterande.
Som individ har du en stor vilja att lära nytt och kontinuerligt utveckla din kompetens. Vidare är du en person med höga kvalitetskrav och god förmåga att självständigt organisera och prioritera ditt arbete.
De personliga egenskaperna är mycket viktiga och vi sätter högt värde på social kompetens, samarbetsförmåga, flexibilitet, servicevilja och lojalitet.
Anställningsform
Detta är en längre tidsbegränsad anställning med möjligheter till fast anställning.
Ansökan
Ansökan skall innehålla: CV/resume i wordformat eller pdf samt motivering (cover letter) varför du är rätt person för jobbet. Skriv på svenska.
När du skickar in din ansökan till Addima godkänner och samtycker du att Addima bearbetar och lagrar personuppgifter enligt vår dataskyddspolicy.
Då vi har ett omgående behov sker tillsättning löpande. Kandidater som kan påbörja uppdraget omgående eller inom en månad prioriteras i vår rekryteringsprocess.
Fördelar
Addima är ett entreprenörsdrivet svenskt kunskapsföretag. Våra kunder är alltifrån små till stora privata bolag samt offentlig verksamhet. Vi erbjuder konsulter, vidareutbildning, it- och helhetslösningar. Vår affärsidé är att skapa förmåga och framgång för våra kunder. Detta sker utifrån beprövad metodik, innovativa verktyg och kundunik anpassning. Som konsult hos oss har du en unik möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV och en utvecklande karriär genom olika uppdrag hos våra kunder. Att arbeta som konsult är med andra ord mycket spännande, omväxlande och framförallt utvecklande för din karriär.
Läs mer om oss på www.addima.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addima AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Enhagsvägen 7 1tr
Täby

Postadress

Enhagsvägen 7 1tr
Täby, 18740

Liknande jobb


Strategisk Inköpare

Strategisk Inköpare

25 november 2024

25 november 2024

24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024