Strategisk inköpare sökes för konsultuppdrag i Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som konsult inom Experis Finance och arbeta som strategisk inköpare hos vår kund Saab Dynamics i Karlskoga. Uppdraget kommer initialt sträcka sig till september då befintlig resurs förväntas vara åter på plats.

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov.

Som strategisk inköpare kommer du att arbeta med affärer, projekt och affärsrelationer. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta att upprätthålla en god affärsrelation med utvalda leverantörer, ansvara för upphandling av pågående och nya projekt samt bearbeta marknaden och sluta leverantörsavtal. Arbetet innebär ett tätt samarbete med teknikorganisationen och bearbeta leverantörsmarknaden. Du kommer att utveckla och följa upp leverantörsstrategier samt arbeta med leverantörens långsiktiga åtagande gentemot Saab. Vidare kommer du att arbeta med kostnadskalkyler, kostnadsutveckling och besparingsprogram samt att med din erfarenhet bidra till en utveckling av processer, metoder och verktyg.

Vem är du?

Vi söker dig som besitter gedigen erfarenhet inom affärer med inriktning mot kvalificerat inköpsarbete. Vi lägger stor vikt vid att du har god förmåga att bygga långsiktiga relationer, har lätt för att samarbeta samt är uthållig och ihärdig. Som person ska du även vara drivande och ditt arbete ska präglas av struktur, noggrannhet och gott affärsmannaskap. Givetvis är det meriterande om du har en akademisk bakgrund som civilekonom, civilingenjör, jurist eller motsvarande men det viktigaste är din arbetslivserfarenhet. Du skriver och förstår engelsk och svensk text obehindrat, samt talar engelska och svenska språket flytande.

Kontaktperson

Du söker tjänsterna via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut varför vi välkomnar din ansökan redan idag. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 10 mars 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024