OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Företaget erbjuder produkter av högsta kvalitet i kombination med stort tekniskt kunnande och bred erfarenhet från de flesta branscher. Teknisk rådgivning och support är en central del i deras erbjudande. De är specialister inom sina respektive produktområden, med lång och djup erfarenhet både av produkter och applikationer. De ser sig som en problemlösare, inte bara som en produktleverantör.
Företaget har ett nära samarbete med sina huvudleverantörer, specialiserade inom sina respektive produktområde som säkerställer att de kan erbjuda konkurrenskraftiga produkter och system.
Arbetsuppgifter:
I rollen som inköpare ansvarar du för hela inköpskedjan, från offert, prishantering, inköp och logistik. Du arbetar med att följa upp leveranser mot kunderna och att tidsplanerna hålls samt är snabb i ditt agerande när det eventuellt dyker upp ett leveransproblem. Vidare analyserar du företagets behov av komponenter så som säkringar, kontraktorer m.m. och ansvarar för att allt fungerar vad gäller interna leveranser till företaget. Du har en varierande roll och arbetar både självständigt och tillsammans med härliga kollegor!
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasialutbildning med inriktning på inköp alternativt relevant arbetslivserfarenhet
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med inköp och avtal
• Kunskap om elektriska komponenter är meriterande
• Erfarenhet av affärssystem, pyramid är meriterande
• Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
I rollen som inköpare arbetar du tätt ihop med teamet och du ser alltid till gruppens bästa samt är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Samtidigt tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och är duktig på att planera samt driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående samt sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Stor vikt läggs på personlig lämplighet
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: supply chain, supply planner, logistik, inköp, strategisk inköpare, inköpare, operativ, pyramid, heltid, Helsingborg, Skåne
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund