OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VA SYD levererar friskt dricksvatten, renar avloppsvatten och har hand om avfallshantering åt mer än en halv miljon människor. Vi är idag 300 medarbetare som med gedigen kunskap och engagemang för miljön bidrar till en hållbar utveckling. Vi satsar aktivt på ny teknik, forskning och utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. För miljön, nära dig.
ARBETSUPPGIFTER
VA SYD ansvarar för den kommunala avfallsplaneringen och tillsammans med andra aktörer verkar vi för att de uppsatta målen i avfallsplanen uppnås. Vi ansvarar också för insamlingen av hushållsavfall i Malmö stad och Burlöv kommun och har hand om kundkontakter, debitering samt uppföljning och utveckling av avfallstjänster.
Avdelningen arbetar ständigt med att förbättra och vidareutveckla inköpen av varor och tjänster till verksamheten. En viktig del i detta är just nu att fördjupa och utveckla samarbetsformerna med våra insamlingsentreprenörer. Under hösten kommer vi också att påbörja behovs- och marknadsanalys inför nästa kontraktsperiod på vår största insamlingsentreprenad, vilket sedan ska leda vidare till en uppdaterad kravspecifikation.
Dina arbetsuppgifter består av att tillsammans med en kollega ansvara för hela inköpsprocessen på verksamhetens samtliga kontrakt. För tillfället har vi fem insamlingsentreprenader och tre avropsavtal för kärl och påsar.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
- Leda och dokumentera avstämningsmöten med entreprenörerna.
- Genomföra revision av befintliga kontrakt.
- Upprätta nya förfrågningsunderlag.
- Vara kontaktyta mot VA SYDs juridiska enhet.
- Medverka i externa samverkansgrupper gällande upphandling.
- Sammanställa och analysera kundreklamationer.
- Koordinera utvecklingsaktiviter med entreprenörerna.
- Ansvara för samverkan med VA SYDs enhet för kundservice.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom tex juridik, ekonomi eller teknik samt yrkeserfarenhet från inköp eller upphandling. Det är särskilt viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och förhandlingsvana. Tjänsten kräver att du lägger stor vikt vid att förstå verksamheten. Tidigare erfarenhet från avfallsbranschen eller lagen om offentlig upphandling är meriterande.
Som person är du drivande och har goda sociala färdigheter. Du är strukturerad och tycker om att arbeta under stort eget ansvar i en verksamhet som ständigt utvecklas. Du kommer att ha såväl interna som externa kontakter och jobbet kräver lyhördhet, målfokusering och förmåga att se lösningar och möjligheter. Dessutom är det viktigt med en god kommunikativ förmåga.
Vi tror att du har ett stort engagemang för miljön och viljan att bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle.
ÖVRIGT
Hög kompetens är en viktig förutsättning för att vi ska klara våra uppgifter, och VA SYD värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald, vad gäller till exempel ålder, intressen, personligheter, etnisk och kulturell bakgrund.
På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår växel på 040-635 00 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159