OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av strategiskt inköp sen tidigare? Vill du vara med på en spännande resa där du kan utvecklas i din roll som inköpare? Då ska du fortsätta läsa! Vi söker just nu en strategisk inköpare till Debe Flow Group AB i Marbäck med start omgående. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag via Poolia med goda utvecklingsmöjligheter hos vår kund.
Om tjänsten
Hos Debe Flow Group AB (DFG) ansvarar en strategisk inköpare för att utveckla bolagets strategiska inköpsposition på längre sikt. Du som strategisk inköpare ansvarar för att skapa en skräddarsydd leverantörsportfölj som balanserar ledtider, garantier, kvalitet, avtal pris och risker. Du har också ansvar för att aktivt leta efter nya leverantörer som är anpassat till DFGs marknad och utbud, till bästa pris och kvalitet. Nationella och internationella resor kommer ingå i rollen vid ett normalläge.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Ansvarig för leverantörsförhandlingar, leverantsutveckling och leverantörsutvärdering.
Ansvarig för sin egen leverantörsbas. Lägga inköpsorder i tid utefter ledtider och brist från leverantörerna. Detta efter inköpschefens uppsatta mål.
Ansvara för prissättning och sortimentsutveckling.
Ansvara för att uppnå typiska KPI:er uppsatta av inköpschefen.
Arbeta med projektbaserade inköp i samarbete med säljavdelningen.
Delta i projekt som innebär att slå samman inköp inom dotter- och moderbolag.
Omvärldsbevakning av leverantörer (kostnader, materialbrister, ledtider etc)
Besöka leverantörer.
Optimera DFG’s leverantörsbas (ansvarig för hela gruppen) i samarbete med andra inköpare.
Villkor, typ av leverantörer, DFG’s karaktär och marknad, sprida risker etc.
Leveransbevakning av sin leverantörsbas och bevaka dess KPI.
Prisförhandlingar och andra förhandlingar som ingår i inköpsarbetet.
Transportansvar för leverantörsbas i samarbete med inköpschef/transportansvarig.
Se över befintliga och obefintliga avtal och ev. förhandla om dessa.
Vem är du?
Vi söker dig som är driven, nyfiken och vill vara med på en spännande resa där du vill utvecklas och växa i din roll. Vi ser att du är analytisk och noggrann och van att kunna växla upp när det behövs. Du har lätt att kommunicera samt skapa och bibehålla goda relationer och känner dig hemma i rollen som kravställare och förhandlare. I övrigt ser vi att du har:
En eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Minst 4 års erfarenhet av inköp gärna komponentartiklar.
Vanan att leveransförhandla, leverantörsutveckla och prisförhandla.
Du är insatt i avtalsskrivning, KPI:er, projektbaserat inköp och sourcing.
Goda kunskaper i MS Office.
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Körkort B.
Kommer du ifrån VVS/VA branschen är detta en merit och har du erfarenhet av affärssystemet Pyramid ser vi självklart det som ett plus.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.