Strategisk Inköpare till Element Logic i Lund

Arbetsbeskrivning

Om oss
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Vi söker nu en Strategisk Inköpare som skall stödja både försäljning, leverans och eftermarknad med god kontroll av befintliga och framtida leverantörer genom hela kundresan inom Element Logic. Du kommer att vara övergripande ansvarig för upphandlingsprocessen inom Element Logic Sweden AB, såsom att ha hand om standarddokument (ramavtal, RFQ etc), hantera anbudsprocesser, stödja i förhandlingar, avtalshantering, etc. Du arbetar i nära dialog med övriga strategiska inköpsfunktioner inom Element Logic globalt. Rollen innefattar också att ansvara för specifika lokala och/eller globala produkt kategorier, såsom bansystem, kartongresare, mm genom uppföljning av kvalificerade leverantörer. Du tillhör avdelningen Project Management Operations och rapporterar till Head of PMO.

Huvudansvar

- Ansvara för inköpsprocessen av materialinköp till våra automationsprojekt.
- Ansvara för produktkategorier i samarbete med koncernens strategiska inköpsfunktion.
- Stödja inköpsprocessen genom att skapa och skicka anbudsförfrågningar (RFQ) till nya och befintliga leverantörer.
- Skapa och ansvara för utveckling av ramavtalsmallar.
- Leverantörsförhandlingar.
- Kvalitetsuppföljning av befintliga leverantörer på både produkt- och servicenivå.
- Informera om och utveckla reklamationsprocesser mot aktuella leverantörer.
- Samarbeta med säljteamet för att hitta rätt leverantörsmatchning.
- Presentera kundlösningar för leveransteamet.
- Stödja eftermarknadsteamet med support, underhåll och reservdelstjänster i linje med serviceportföljen som följer efter en installation hos kund.
- Hantering av förändringsprocesser för att etablera nya inköpsrutiner.


Kompetens och bakgrund

- Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot kvalificerat inköp, ekonomi, affärsjuridik eller teknik.
- Några års arbetslivserfarenhet från liknande roll inom inköp.
- Dokumenterade affärsmässiga och finansiella färdigheter.
- Erfarenhet från leverantörsförhandlingar och hög kunskap inom avtalshantering.
- Meriterande är kunskaper inom automatiserade lager och/eller juridik.
- Mycket goda kunskaper inom MS Office.
- Mycket goda kunskaper på affärsengelska och svenska i tal och skrift är ett krav. Gärna kunskaper inom andra språk är en fördel.
- Kunskaper inom Dynamics 365 är meriterande.


Du som person
Du har ett kommersiellt intresse och ett strukturerat förhållningssätt samt ett starkt driv att åstadkomma resultat. Du har en öppen och positiv inställning. Vidare är du lyhörd, har lätt för att kommunicera och vinna förtroende, trivs med och har en förmåga att driva flera projekt parallellt. Du har en helhetssyn samt ett öga för detaljer och är lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i grupp, har lätt för att föra en teknisk diskussion med såväl intern personal som med leverantörer och kunder. Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. För att lyckas i tjänsten krävs en vilja att lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att växa i en mycket motiverad och kompetent miljö på alla våra marknader. Allt detta i en arbetsmiljö där vi inte fokuserar på begränsningar och där man kan göra skillnad.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Vi utvärderar och intervjuar kandidater kontinuerligt, vänligen ansök så snart som möjligt.

Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda. Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster bidrar till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och möta slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar i ett brett spektrum av branscher inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mycket mer. Element Logic är världens första och största AutoStore-partner®.

Bolaget ägs av anställda, med det europeiska riskkapitalbolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och är verksamt över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inopto Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 23 februari 2023

Besöksadress

Turning Torso
Malmö

Postadress

Norra Vägen 4A
Höllviken, 23642

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024