OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Strategisk inköpare som primärt kommer att arbeta inom en kategori: Konsulter, Stödtjänster inom eldistribution eller Indirekta material och tjänster.
Uppdraget präglas av tät dialog med beställare för utveckling inom kategorin, upphandlingar/ramavtalsupphandlingar samt förberedande marknads- och leverantörsanalyser inom kategorin för kommande upphandlingsbehov. För att förstå kategorin ingår även arbetsuppgifter så som att genomföra avrop från befintligt ramavtal inom området.
Likande arbetsuppgifter kan även förekomma för andra kategorier inom Inköpsavdelningen.
Uppdraget kräver god kompetens och förståelse för kommunikation och relationsbyggande då inköpsrollen innebär kontaktytor inom hela verksamheten och med leverantörer.
Uppdraget präglas också av att stötta och agera rådgivare och sakkunnig inom upphandling inom LUF med bland annat ABT och ABK som grund. Konsulten ingår i teamet för inköp av Konsulter och Indirekta.
Arbetsuppgifter:
- Att övergripande leda, samordna och administrera avropet / projektets / upphandlingens genomförande så att målsättningen och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat.
- Du kommer att driva avrop och mer komplexa upphandlingar tvärfunktionellt och ha många interna och externa kontaktytor. Du har nära samarbete med den interna beställaren och projektledaren för projektet, där du är ansvarig inköpare vid genomförande av avropsförfrågningar samt upphandlingar.
- Det är du som ansvarar för framtagning av förfrågningsunderlag, där beställaren ställer kraven men med vägledning och guidning från dig hur det bäst formuleras och utvärderas.
- Du är med vid utvärdering av anbud, du förhandlar med leverantörer vid behov och ser till att avtalsskrivning samt viss kontraktsförvaltning sker enligt Svenska kraftnäts riktlinjer.
- Du som strategisk inköpare kommer att få ansvar för att kontinuerligt förbättra och genomföra avrops-/ inköpsprocessen inom utpekat område i tätt samarbete med dina medarbetare och beställare.
- Du kommer också vara delaktig och möjligen även vara drivande i verksamhetsutveckling, strategiarbete och generella inköpsaktiviteter.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist, HR eller motsvarande utbildning som anses vara likvärdigt.)
- Minst 2 års självständigt arbete inom offentlig upphandling under LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare inom de senaste 5 åren.
- Minst 10 års erfarenhet av inköpsarbete.
- Minst 7 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete eller upphandling.
- Drivit och gjort det operativa inköpsarbetet självständigt i minst 3 st större projekt / upphandlingar och med flertalet interna kontakter och beställare.
- Drivit och projektlett strategiskt kategoriarbete inom inköp under minst 5 år.
- God kunskap i Excel och Word.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 2 års erfarenhet av elmarknad och förståelse för hur elmarknaden fungerar.
- Arbetslivserfarenhet av att ha avropat konsulter från ramavtal utifrån en inköpares perspektiv.
- Minst 2 års erfarenhet av upphandling för säkerhetsskyddad verksamhet.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Trivas med en dynamisk och komplex verksamhet
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel
- Kunna argumentera utifrån våra riktlinjer men samtidigt vara lyhörd inför beställaren
- Arbeta självständigt och målinriktat
- Skapa och bibehålla struktur i sitt arbetssätt
- God förmåga att arbeta i grupp - Lagspelare
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström