Strategisk inköpare till ett expanderande globalt bioteknikbolag i Västerås

Arbetsbeskrivning

Företaget är en del av en global koncern som bl.a. producerar produkter inom DNA diagnostik (IVD), ett område som är högst relevant i rådande pandemitider. Företaget tillhandahåller dessutom tjänster som analys och stabilitetsstudier, och applicerar medicinsktekniska direktiven, ISO13485 (EU) och 21CFR820 (USA). Under 2021 fortsätter företaget sin expansionsresa och verksamheten har nu etablerat sig i nya lokaler i Västerås med nuvarande 95 anställda. Bolaget har idag internationella samarbeten med kunder som täcker både den europeiska och den amerikanska marknaden, och under de kommande åren är prognosen att företaget kommer att växa med 20-25% intäktsmässigt.

Vill du vara med på en spännande resa och jobba inom en organisation som tillverkar produkter som räddar liv?

Tjänsten är en direktanställning till företaget, heltid (40h/vecka).

Beskrivning av tjänsten:

Bolagets logistiker och inköpare ingår i avdelningen Facility Management, Technical Support and Material Management (FTS&MM).

I arbetet som strategisk inköpare ingår följande arbetsuppgifter:

- Leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontraktsförhandlingar och uppföljningar i enlighet med bolagets inköpsprocess samt löpande arbete med processförbättringar.
- Leverantörsutveckling och ansvar för att säkerställa inköp till lägsta totalkostnad innefattande kvalitet, service, logistik, leveransprecision och minimerad riskexponering.
- Säkerställa att bolagets inköp av tjänster och produkter följer interna riktlinjer och processer och att bolaget kan upprätthålla sina certifieringar samt möter etiska standarder, relevanta lagar och förordningar.
- Definiera och löpande följa upp Key Performance Indicators (KPI) för att mäta framstegen och effektiviteten i leverantörsbasen.
- Delaktig i implementeringen av nytt inköpssystem.
- Självständigt leda projekt inom inköpsavdelningen.


Vem är du?

Vi söker dig som ska arbeta med löpande inköp till företagets produktion. Du behöver vara servicemedveten samt kunna driva parallella aktiviteter. Vi söker efter en person som har lätt att samarbeta med såväl interna som externa kunder, inkluderat leverantörer. Noggrannhet och strukturerad ser vi som viktiga egenskaper för att lyckas i rollen, och vi ser gärna att du:

- Är en prestigelös, analytisk, ambitiös och handlingskraftig lagspelare.
- Vill och kan jobba både operativt och strategiskt.
- Trivs att jobba i en högpresterande miljö där det är högt i tak, högt tempo och rak kommunikation.
- Är trygg i din roll som strategisk inköpare; att du förstår branschlogik och drivkrafter hos leverantörer.
- Har förmågan att hantera leverantörsrelationer där erfarenheter av framtagande av avtal och utförande av självständiga komplexa förhandlingar med leverantörer är meriterande.


Kvalifikationer:

- Gymnasieutbildning samt en relevant eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande.
- 2-3 års erfarenhet som strategisk inköpare.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda datorkunskaper inom Office samt lämpligt affärssystem/inköpssystem; goda kunskaper inom Excel samt vana av att arbeta i olika inköpssystem som t ex SAP.
- Du besitter med fördel en akademisk examen eller YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller liknande.


Tveka inte och sök rollen om denna möjlighet känns rätt för just dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Valley Recruitment AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024