Strategisk inköpare till GKN Aerospace

Strategisk inköpare till GKN Aerospace

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av strategiskt inköp inom det tekniska området och har du ett tydligt kommersiellt intresse? Är du på jakt efter ett nytt kapitel i din karriär? Då har vi rätt utmaning för dig! GKN Aerospace i Trollhättan söker omgående efter förstärkning till sitt inköpsteam så läs mer nedan och ansök redan idag.

Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid anläggningen i Trollhättan utvecklas och tillverkas avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer.

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare inom Industrial Gas Turbine (IGT) kommer du ansvara för såväl strategiska som operativa aktiviteter kopplade till ditt köpområde som främst omfattar produkter gällande underhåll och reservdelar. I ditt strategiska arbete ansvarar du för upphandlingar och tecknar leverantörsavtal för att säkra långsiktiga och hållbara relationer. I det operativa övervakar du leveranser och deltar aktivt i produktionsplanering för att säkerställa produktionstillgänglighet samt genomför exportkontroll och säkerställer ITAR-efterlevnad. Vidare är det du som följer upp leverantörernas förmåga att hålla målen vad gäller kostnad, kvalité och tid.

Din profil
Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund och med flera års erfarenhet av inköpsarbete företrädesvis i en strategisk roll. Har du jobbat inom tillverkningsindustrin och specifikt med gasturbiner är det starkt meriterande men för att lyckas ta dig an rollen tror vi framför allt att du behöver vara tekniskt lagd. Eftersom du kommer ha stort inflytande på affärsresultatet behöver du ha en hög analytisk förmåga samt ett tydligt kommersiellt intresse. Vidare behöver du ha erfarenhet av att driva och leda egna upphandlingar. Du blir en viktig kugge i samverkan såväl inom företaget som mellan samarbetspartners och leverantörer. Då du kommer att jobba med internationella affärskontakter behöver du behärska engelska obehindrat i både tal och skrift samt gärna ha goda eller mycket goda kunskaper i affärssystemet SAP.

Ansökningsförfarande
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-17. Start för tjänsten är så snart som möjligt. Detta är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill för att efter en tid troligtvis övergå i en anställning direkt hos vår kund. Vi går igenom ansökningar löpande så vänta inte med att söka. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Ljungkvist, 072-240 49 22/ anna.ljungkvist@skill.se
Vi ser fram emot din ansökan!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024